Dzięki rozwojowi internetu rozwijały się technologie przekazywania informacji w sieci. Jedną z takich technik jest Flash. Flash jest w rzeczywistości nazwą pakietu narzędzi, umożliwiającego tworzenie prezentacji i animacji używając grafiki wektorowej. Dodatkowo umożliwia implementację kodu JavaScript i HTML, dzięki czemu idealnie się nadaje do publikacji w sieci. Narzędzie Flash zdaje się odchodzi w zapomnienie, co jest wynikiem miernej wydajności i pomimo wszystko jednak niezbyt dużej zdolności interakcji ze stroną stworzoną z wykorzystaniem tej technologii. Portale projektowane we Flashu, są tak naprawdę interaktywnymi wizytówkami lub prezentacjami a nie pełnoprawnymi portalami sieciowymi. Bardzo dużą zasługę w wypieraniu Flasha z rynku ma firma Apple, która w sporze z aktualnym dystrybutorem Flasha, Adobe postanowiła zakończyć wspierania tej technologii w swoich wyrobach które są bardzo cenione, przede wszystkim w Stanach . W chwili obecnej technologia Flash jest bardzo często wykorzystywana nie do tworzenia aplikacji webowych a w szeroko pojmowanym marketingu . Technologia Flash jako bardzo przystępna metoda tworzenia animacji, które można później bardzo łatwo opublikować w serwisie internetowym, stał się szybko zaadoptowany do tego typu zadań poprzez agencje reklamowe. W dniu dzisiejszym bardzo trudno wytypować stronę internetową nie posiadający reklamy a jeszcze trudniej znaleźć reklamę, która nie wykorzystuje technologii Flash.