Wraz z rozwojem internetu rozwijały się metody przekazywania informacji w sieci. Jedną z takich technik był Flash. Flash jest rzeczywiście nazwą narzędzia, pozwalającego na tworzenie prezentacji i animacji z użyciem grafiki wektorowej. Dodatkowo pozwala na zamieszczenie kodu JavaScript i HTML, co skutkuje tym, że idealnie się nadaje do publikacji w sieci. Technologia Flash najwyraźniej odchodzi w zapomnienie, co jest wynikiem kiepskiej wydajności i mimo wszystko małej zdolności interakcji z serwisem stworzonym z użyciem tej technologii. Portale projektowane we Flashu, są rzeczywiście interaktywnymi wizytówkami lub prezentacjami a nie w pełni funkcjonalnymi serwisami sieciowymi. Dużą zasługę w wypieraniu Flasha z rynku ma firma Apple, która będąc w sporze z aktualnym właścicielem Flasha, Adobe podjęła decyzję zakończyć wspierania tej techniki w wyrobach które są niesamowicie cenione, zwłaszcza w Stanach . Na chwilę obecną technologia Flash jest bardzo często używana nie do tworzenia aplikacji webowych a w szeroko pojmowanym marketingu internetowym. Flash jako przystępna metoda wykonywania animacji, które można potem łatwo opublikować w portalu internetowym, został szybko zaadoptowany do takich zadań przez agencje marketingowe. Dzisiaj trudno wskazać stronę internetową nie posiadający reklamy a jeszcze trudniej znaleźć reklamę, która nie używa technologii Flash.