Korzystając z rozwoju internetu rozwijały się także techniki przekazywania informacji . Jedną z takich technologii jest Flash. Flash jest rzeczywiście marką pakietu narzędzi, umożliwiającego kreowanie prezentacji i animacji z użyciem grafiki wektorowej. Dodatkowo pozwala na zamieszczenie kodu JavaScript oraz HTML, dzięki czemu idealnie się nadaje do publikacji w internecie. Oprogramowanie Flash najwyraźniej odchodzi w zapomnienie, co jest wynikiem kiepskiej wydajności i mimo wszystko nie dużej możliwości interakcji ze stroną stworzoną z użyciem tej technologii. Serwisy tworzone we Flashu, są rzeczywiście wizytówkami lub prezentacjami a nie w pełni funkcjonalnymi stronami sieciowymi. Bardzo dużą zasługę w wyparciu Flasha z rynku ma firma Apple, która w sporze z aktualnym właścicielem Flasha, Adobe postanowiła zakończyć używania tej technologii w swoich wyrobach które są ogromnie popularne, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Na chwilę obecną technologia Flash jest bardzo często wykorzystywana nie do projektowania serwisów internetowych a w szeroko rozumianym marketingu webowym. Flash jako bardzo szybka technika tworzenia animacji, które można potem bardzo łatwo umieścić w serwisie internetowym, został szybko wykorzystywany do tego rodzaju zadań poprzez agencje marketingowe. W dniu dzisiejszym bardzo trudno wytypować stronę internetową bez reklamy a jeszcze trudniej wskazać reklamę, która nie wykorzystuje technologii Flash.