Wprowadzenie do tematyki szkolenia:
Windykacja należności jest niezbędnym elementem prawidłowego funkcjonowania firmy. Państwo wiecie najlepiej, jak trudne w niektórych przypadkach bywa ściągnięcie wszystkich należnych kwot. Utrzymanie płynności finansowej, wysokie, często przeterminowane kwoty po stronie należności to bolączka większości przedsiębiorstw na naszym rynku. Jak radzić sobie z tym problemem? Jak odzyskać pieniądze utrzymując jednocześnie wieloletniego klienta?
Profil uczestników:
Szkolenie rekomendowane jest skierowane do pracowników działów księgowo-finansowych, indywidualnych przedsiębiorców, przedstawicieli handlowych, jak również innych pracowników w firmie mogących mieć styczność z wierzycielami.
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników szkolenia z aspektami prawnymi dochodzenia należności, krokami jakie należy podjąć, aby maksymalnie zabezpieczyć transakcje przed koniecznością dochodzenia swoich praw przed sądem.
Jakie korzyści odniesiesz po szkoleniu...
- Nabycie umiejętności skutecznych reakcji na wymówki i uniki stosowane przez dłużnika w rozmowie.
- Przekazanie wiedzy o standardach telefonicznych kontaktów z dłużnikiem, sposobach zobowiązywania do podjęcia decyzji, zasadach zapowiadania sankcji i negocjowania ustępstw.
- Uświadomienie uczestnikom wpływu sposobu traktowania dłużnika na efekt negocjacji windykacyjnych i dalsze z nim kontakty.
- Łatwość przekonania dłużnika do spłaty należności.
- Przekazywanie ukrytych sugestii i poleceń oraz posługiwanie się „Językiem perswazji”
- Wzbudzanie u dłużnika zaangażowania do terminowej regulowania zobowiązań.
- Budowanie długoterminowych pozytywnych relacji
- Elastyczność i kreatywność w poszukiwaniu rozwiązań
- Zmiana nawykowego reagowania na stres
- Kontrolowanie własnych emocji
Program szkolenia
I. Ocena kontrahenta (majątek kontrahenta i jego wypłacalność).
1) Źródła informacji na temat sytuacji, prawnej, gospodarczej oraz finansowej kontrahenta (Krajowy Rejestr Sądowy, księgi wieczyste, rejestry zastawów, rejestry z zakresu ubezpieczeń społecznych, wywiadownie gospodarcze, itp.
2) Kształtowanie, negocjowanie i zawieranie umów.
- sposoby zawierania i forma kontraktów,
- zastosowanie ogólnych warunków i regulaminów,
- wykonanie, skutki niewykonanania lub nienależytego wykonania zobowiązań kontraktowych.
3) Zabezpieczenia wierzytelności:
- umowne i ustawowe zabezpieczenia (hipoteka, zastaw, przewłąszczenie i przelew na zabezpieczenie, kaucja, weksel, gwarancja bankowa, dobrowolne poddanie się natychmiastowej egzekucji, kary umowne.
4) Ochrona wierzyciela w razie niewypłacalności dłużnika
- Przedawnienie roszczeń, wygaśnięcie zobowiązań
II. Windykacja przedsądowa
1)Wezwanie do zapłaty
2) odsetki za zwłokę
3) wstrzymanie dostaw
4) negocjacje w zakresie spłaty długu.
III. Postępowanie sądowe
1) Przygotowania formalnoprawne, celowość wszczęcia i wybór odpowiednich procedur sądowych
2) Postępowanie w sprawach gospodarczych
3) Postępowanie nakazowe i upominawcze
4) Postępowanie uproszczone.
IV. Postępowanie zabezpieczające
V. Postępowanie egzekucyjne
1) Tytuł egzekucyjny i klauzula wykonalności
2) Przebieg postępowania egzekucyjnego
3) Prawa i obowiązki wierzyciela
4) Powództwa przeciw egzekucyjne dłużnika
VI. Postępowanie upadłościowe
VII. Zasady komunikacji z uwzględnieniem specyfiki sytuacji windykacyjnej.
1) Poznaj siebie i swojego „partnera” komunikacji
2) Zdobywanie przewagi psychologicznej na spotkaniu z dłużnikiem
”Jak kontrolować rozmowę od pierwszej chwili”
3) Powitanie i pierwsze słowa
4) Przejmowanie inicjatywy
5) Aranżacja miejsca spotkania
6) Prowadzenie negocjacji windykacyjnych w kontakcie telefonicznym
7) Jak wykorzystać telefon w procesie windykacyjnym
8) Postawa i inne zachowania niewerbalne.
VIII. Psychologia zachowań dłużnika. Atakowanie i uległość.
1) Poznanie strategii myślenia i podejmowania decyzji u różnych ludzi
2) Metaprogramy
3) Rozmowy z trudnymi klientami.
4) Unikaj mózgu „dinozaura”
5) Nowe sposoby reagowania na sytuacje konfliktowe.
IX. Asertywność w rozmowach z dłużnikami
„Jak radzić sobie gdy dłużnik przechodzi do kontrataku?”
1) Model radzenia sobie z krytyką i negatywną oceną, który pozwala poradzić sobie z emocjami, nie wchodząc jednocześnie w konfrontację z rozmówcą.
2) Radzenie sobie z dłużnikiem wywierającym presję.
3) Stawianie granic na trudne do zaakceptowania zachowania dłużnika.
X. Przerzucanie odpowiedzialności za zadłużenie na dłużnika. Analiza transakcyjna.
1) Charakterystyka stanów „ja” - czyli kto gra jakie role w rozmowach windykacyjnych.
2) Rodzaje transakcji - „spryt” w komunikowaniu się z partnerami.
3) „Teatr na żywo” - ulubione gry psychologiczne dłużników.
XI. Rozmowa windykacyjna - standardy, zachowanie na poszczególnych etapach.
1) Dekalog windykatora.
2) Język perswazji – nowe narzędzia lingwistyczne.
3) Prawa perswazji w windykacji.
XII. Komunikowanie sankcji.
1) Stworzenie listy sankcji możliwych do zastosowania wobec dłużnika:
we współpracy, psychologiczno- społecznych, prawnych.
2) Zapowiadanie sankcji dłużnikowi ( bezpośrednie, pasywne techniki zapowiadania sankcji).
3) Elementy wywierania wpływu.
XIII. Ustępstwa w rozmowie z dłużnikiem.
1) Jak pomagać dłużnikowi w poszukiwaniu alternatywnych źródeł finansowania.
2) Sugestywna rozmowa nie naruszająca prawa.
3) Taktyki dłużników i obrona przed nimi.
4) Obrona przed manipulacją.
XIV. Umiejętności negocjowania.
1) Windykacje jako czynnik kształtujący wizerunek firmy.
2) Struktura negocjacji - jakie są podstawowe elementy konstrukcji negocjacji w oparciu, o które przygotowujemy się do rozmów.
3) Obszary negocjacji windykacyjnych - definiowanie i hierarchizacja własnych celów.
4) Chwyty i taktyki negocjacyjne - lista taktyk na początek, środkową i końcową fazę negocjacji.
5) 10 największych błędów windykatora.
XV. „Zamykanie” procesu negocjacyjnego.
Metodologia
Wykłady, prezentacje, konsultacje indywidualne
Czas trwania szkolenia
Szkolenie trwa 2 dni,
16 godzin dydaktycznych
Harmonogram szkolenia
dzień 1 | dzień 2 | ||
10.00 | Rozpoczęcie szkolenia | 8.30 | Rozpoczęcie szkolenia |
10.00 - 11.30 | Zajęcia | 8.30 - 10.00 | Zajęcia |
11.30 - 12.00 | Przerwa kawowa | 10.00 - 10.30 | Przerwa kawowa |
12.00 - 13.30 | Zajęcia | 10.00 - 10.30 | Zajęcia |
13.30 - 14.30 | Lunch | 12.00 - 13.00 | Lunch |
14.30 - 16.00 | Zajęcia | 13.00 - 14.30 | Zajęcia |
16.00 - 16.30 | Przerwa kawowa | 14.30 - 15.00 | Przerwa kawowa |
16.30 - 18.00 | Zajęcia | 15.00 - 16.30 | Zajęcia |
18.00 | Zakończenie pierwszego dnia szkolenia | 16.30 | Zakończenie szkolenia |
Prowadzący szkolenie
Trener 1:
Radca prawny, absolwentka WPiA Uniwersytetu Wrocławskiego i podyplomowych studiów na Akademii Ekonomicznej im. Oskara Lange z zakresu zarządzania finansami.
Trener 2:
Psycholog (członek Polskiego Stowarzyszenie Psychologów i Terapeutów), certyfikowany praktyk i mistrz technik NLP (międzynarodowe certyfikaty: Certified Master, Practitioner in the art. of NLP), absolwentka studiów podyplomowych organizowanych przez Wyższą Szkołę Handlu i Finansów Międzynarodowych, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów „ Zastosowanie Psychologii i Socjologii w Zarządzaniu Potencjałem Ludzkim”.
Koszt uczestnictwa
1641,- PLN Dotyczy udziału w szkoleniu jednej osoby i zawiera: udział w wykładach, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia, napoje oraz posiłki podawane podczas spotkania. Do ceny należy doliczyć 22% podatek VAT.
Zgłoszenie 2 osób 5 % rabatu
Zgłoszenie 3-4 osób 10 % rabatu
UWAGA! RABATY NIE SUMUJĄ SIĘ!
Opis miejsca szkolenia
Troszczymy się o szczegóły, ponieważ rozumiemy ich znaczenie w kreowaniu wizerunku całości. Dlatego wyjątkową uwagę przykładamy do miejsc, w których realizujemy spotkanie. Komfort Twojej pracy jest naszym celem w procesie wyboru sali szkoleniowej. Jeśli mieszkasz poza miejscem szkolenia, na Twoje życzenie zorganizujemy dla Ciebie zakwaterowanie, nie pobierając za to żadnej prowizji.
Zaznacz tylko prosimy, właściwe informacje na karcie zgłoszenia.
Szkolenia o podobnym zakresie tematycznym:
Niniejsze szkolenie jest jednym ze skupionych w grupie tematycznej „ZARZĄDZANIE FINANSAMI” zapraszamy do zapoznania się z tematyką oraz terminami pozostałych szkoleń o podobnej tematyce:
Organizator szkolenia
Organizatorem jest The Quality of Life. Firma doradczo – szkoleniowa, wyspecjalizowana w najwyższej jakości szkoleniach i usługach doradczych, projektowanych w oparciu o szczegółowe i uważne badanie Twoich potrzeb. Obszar naszych zainteresowań jest wynikiem zamiłowania i pasji całego naszego zespołu, który gromadząc wiedzę oraz praktyczne doświadczenia, jest zdeterminowany tą unikatową wiedzą dzielić się z Tobą w przyjazny i profesjonalny sposób. Dla nas istotna jest zarówno treść jak i forma.
Szkolenia dedykowane
Powyższe szkolenie może zostać przygotowane specjalnie dla Ciebie i Twojej Firmy. Jeśli uznasz, że tematyka szkolenia dotyczy większej grupy osób z Twojego otoczenia, zapraszamy do kontaktu. Wspólnie ustalimy, kiedy możemy zorganizować to szkolenie, czy plan oraz cele powinny zostać zmodyfikowane pod kątem specyfiki pracy Twojej Firmy oraz jak bardzo chcesz się angażować w sprawy organizacyjne. Wszystko co robimy, robimy z pasją, nasza satysfakcja wynika z Twojego zadowolenia. Pamiętaj, dla nas Twój uśmiech jest najważniejszy.
Wieczorem, zapraszamy do wspólnego spędzenia wolnego czasu. Zadbamy, aby każda chwila spędzona z nami była przez Ciebie miło wspominana. Nie znamy pojęcia nudy, zatem dbamy o wysoki poziom merytoryczny spotkania oraz aby w wolnym czasie obce było Tobie pojęcie nudy. Z nami każdy dzień jest inny, każdy dzień jest wyjątkowy…
Więcej informacji można uzyskać pod nr tel. (0-22) 374 31 31
Zapraszamy !!!