Zapraszamy na naszą stronę internetową:
W związku z wejściem w życie nowych regulacji dotyczących ochrony konsumenta, wiele przedsiębiorstw może napotkać na problem podejrzenia o stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych ze strony swoich Klientów.
Podstawą dla tych roszczeń jest nowa regulacja w tym sektorze, a to ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która obowiązuje od 21 grudnia 2007 roku.
Korzyści dla uczestników:
Jak rozumieć i stosować przepisy nowej ustawy?
Co należy rozumieć pod dopiero, co wprowadzonymi definicjami nieuczciwych, czy też agresywnych praktyk rynkowych? Jak przygotować i przekazać profesjonalną informację reklamową dla Klienta, nie narażając się jednocześnie na odpowiedzialność odszkodowawczą?
Szkolenie polecamy dla:
Zapraszamy tych z Państwa, którzy wiedzą jak ważna jest znajomość prawa przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Tych, którzy chcę być na bieżąco z z przepisami, chcą poznać różne "kruczki" i zawiłości przydatne w codziennej praktyce.
Zapraszamy również tych z Państwa, którzy nie do końca wiedzą co można i czego nie. Zapewniamy, że otworzymy przed Państwem świat prawnych zawiłości ale przedstawimy go w sposób zrozumiały, przystępny dla wszystkich.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
W miłej, profesjonalnej atmosferze będziecie mogli Państwo zadawać pytania.
Uzyskacie praktyczne porady, które będziecie mogli Państwo wykorzystać w swojej firmie.
Program szkolenia:
- Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
- Cele i przyczyny powstania nowych instrumentów ochrony konsumenta
- Ratio legis ustawodawcy unijnego i krajowego w zakresie wdrożenia nowej regulacji
- Zakres podmiotowy i przedmiotowy regulacji
- Ciężar dowodu w postępowaniu sądowym, co do wystąpienia nieuczciwej praktyki rynkowej
- Kształtowanie i uzewnętrznianie przez przedsiębiorców prawnie dopuszczalnych przekazów reklamowych na gruncie ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
- Istota przekaz reklamowego oraz pozostałe formy marketingu, a nowe możliwości prawne ich konstruowania i uzewnętrzniania
- Konsument - czyli Kto ? - Odbiorca przekazu reklamowego na gruncie nowej ustawy
- Minimalne standardy wiedzy konsumentów na gruncie nowej ustawy - fikcja prawna czy rzeczywistość na rynku ochrony praw konsumenta
- Prawno-porównawcza charakterystyka nowych regulacji z dotychczasowymi uwarunkowaniami prawnymi
- Przykłady przekazów reklamowych występujących w praktyce - granica i zakres prawnie dopuszczalnych przekazów. Polemika, co do występujących obecnie w praktyce przypadków naruszeń w zakresie konstruowania przekazów reklamowych
- Model zwalczania nieuczciwych i zakazanych praktyk rynkowych
- „Źródła prawne” nieuczciwych praktyk rynkowych
- Rodzaje nieuczciwych praktyk rynkowych
- Środki prawne (sankcje i kary) przeciwdziałania zakazanym praktykom rynkowym
- Zapobieganie powstawaniu skutecznych roszczeń wynikających z nieuczciwych praktyk rynkowych
- Ocena ryzyka związanego z zastosowaniem nieuczciwych praktyk rynkowych
- Relacje między przepisami ustaw - zbieg przepisów i współzależności między nimi
- Nowe definicje w prawie konsumenckim występujące w ustawie
- Nieuczciwe praktyki rynkowe - klauzula generalna
- Nieuczciwe praktyki rynkowe wprowadzające w błąd
- Agresywne praktyki rynkowe
- Stosowanie niedozwolonych form nacisku na Konsumenta
- Czarne listy nieuczciwych praktyk rynkowych
- Obowiązki informacyjne w relacjach z konsumentem
- Niedozwolone klauzule umowne
- Relacje faktyczne przedsiębiorcy z konsumentem „na przedpolu zawarcia umowy” w świetle nowych regulacji prawnych
- Nieprawdziwe lub wprowadzające w błąd informacje:
- naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, a nieuczciwe praktyki rynkowe
- naruszenie indywidualnych interesów konsumenta
- Typowy dla grupy docelowej produktu - do kogo kierowany przekaz?
- Nieuczciwe praktyki rynkowe - Case Study
- Relacje ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym do ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów
- Czas na pytania i odpowiedzi uczestników szkolenia
Szkolenie prowadzi:
Piotr Fojtik
Wyślij e-mail
Dodatkowe informacje:
Gwarantujemy efektywne szkolenie w miłej atmosferze. Dołożymy wszelkich starań dla Waszego zadowolenia i najlepszych efektów
Wyślij e-mail .
Harmonogram szkolenia:
I dzień: 10:00 - 18:00
II dzień: 09:00 - 17:00
W ramach szkolenia gwarantujemy Państwu:
- Miłą i fachową obsługę
- Profesjonalizm trenera
- Ciekawe materiały szkoleniowe
- Dyplomy ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do trzech miesięcy po zakończonym szkoleniu)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne Wyślij e-mail , stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby. Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeniami i wnioskami z innymi uczestnikami szkolenia:
Wyślij e-mail
Oraz:
- Dwie przerwy kawowe - w każdym dniu
- Smaczne obiady
- Pomoc w rezerwacji miejsc noclegowych na preferencyjnych warunkach. Hotel, w którym odbywa się szkolenie, znajduje się w ścisłym centrum Krakowa. Możemy zaproponować również inne hotele na nocleg (zapewniamy wtedy darmowy dowóz taksówką na szkolenie)
- Pomoc Opiekuna szkolenia przez cały czas pobytu w Krakowie - doradzamy, jak milo i efektywnie spędzić czas po szkoleniu
- Grupy do 10 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji
Dbamy o zagospodarowanie Państwa wolnego czasu po dniu szkolenia:
Wyślij e-mail
Wszelkich, szczegółowych informacji udzieli Państwu nasz
Opiekun szkolenia:
Dbamy o wygodę naszych Klientów, dlatego hotele, w których organizujemy szkolenia otwarte mają bardzo dobrą lokalizację:
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.