Przydatność rewalidacyjnych zajęć - Rewalidacja oznacza przywrócenie dziecku pełnej sprawności w obszarze intelektualnym, społecznym, fizycznym. Najczęściej stosowana jest w przypadku dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Jakiś czas temu pojawiło się pytanie na ile zajęcia rewalidacyjne są skuteczne. Odpowiedź udzielili w większości opiekunowie i rodzice niepełnosprawnych dzieci. Zaznaczają, że choć pomagają one usprawnić stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego, alenależy się nastawić na to, że dziecko nadal pozostanie upośledzone umysłowo. Nie można jednak zupełnie stwiać krzyżyk na rewalidacji. Poprzez prowadzone w jej ramach, przywrócone zostają dziecku możliwości uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym oraz przygotowanie go do pracy dającej podstawę do zarobienia i utrzymania się materialnego w przyszłym dorosłym życiu. Zajęcia rewalidacyjne mają na celu koncentrację na możliwościach i zdolnościach dziecka niepełnosprawnego. Nauczyciele pracują nad wzmocnieniem tych cech i predyspozycji dziecka, które są rozwinięte u niego najbardziej, jak i rozwijania i korygowania tych dysfunkcyjnych. Zajęcia rewalidacyjne mogą być przeprowadzane w grupach jak i indywidualnie, przy czym rewalidacja indywidualna wspiera proces mechanizm nauczania specjalnego. Często rewalidacja jest prowadzona także w szkole z czego najpopularniejsze są bloki reedukacyjne, ogólnorozwojowe, podnoszące sprawność manualną, terapia logopedyczna, socjoterapia.