Przydatność rewalidacyjnych zajęć - Rewalidacja oznacza przywrócenie dziecku pełnej sprawności w obszarze intelektualnym, społecznym, fizycznym. Najczęściej stosowana jest w przypadku dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Jakiś czas temu pojawiło się pytanie na ile zajęcia rewalidacyjne są skuteczne. Odpowiedź udzielili w większości opiekunowie i rodzice chorych dzieci. Zaznaczają, że choć pomagają one podnieść stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego, alenależy się nastawić na to, że dziecko nadal pozostanie upośledzone umysłowo. Nie można jednak zupełnie stwiać krzyżyk na rewalidacji. Poprzez prowadzone do niej równolegle, przywrócone zostają dziecku możliwości uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym oraz przygotowanie go do pracy dającej podstawę do zdobycia środków i utrzymania się materialnego w późniejszym dorosłym życiu. Zajęcia rewalidacyjne kładą duży nacisk na możliwościach i zdolnościach dziecka niepełnosprawnego. Terapeuci pracują nad umocnieniem tych cech i predyspozycji dziecka, które są rozwinięte u niego najlepiej, jak i rozwijania i korygowania tych dysfunkcyjnych. Zajęcia rewalidacyjne mogą być przeprowadzane w grupach jak i indywidualnie, przy czym rewalidacja indywidualna wspiera proces mechanizm nauczania specjalnego. Często rewalidacja jest prowadzona także w szkole z czego najpopularniejsze są bloki reedukacyjne, ogólnorozwojowe, podnoszące sprawność manualną, terapia logopedyczna, socjoterapia.