Mocne strony zajęć rewalidacyjnych - Rewalidacja oznacza przywrócenie dziecku pełnej sprawności na polu intelektualnym, społecznym, fizycznym. Najczęściej dotyczy ona dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Jakiś czas temu pojawiło się pytanie na ile zajęcia rewalidacyjne są skuteczne. Odpowiedź udzielili w większości rodzice i opiekunowie chorych dzieci. Zaznaczają, że choć pomagają one usprawnić stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego, ale niestety dziecko nadal pozostanie upośledzone umysłowo. Nie wolno jednak zupełnie przekreślać rewalidacji. Poprzez prowadzone do niej równolegle, przywrócone zostają dziecku funkcje pozwalające do uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym oraz przygotowanie go do pracy dającej podstawę do zdobycia środków i utrzymania się materialnego w przyszłym dorosłym życiu. Zajęcia rewalidacyjne kładą duży nacisk na możliwościach i zdolnościach dziecka niepełnosprawnego. Nauczyciele pracują nad umocnieniem tych cech i predyspozycji dziecka, które są rozwinięte u niego najbardziej, jak i rozwijania i korygowania tych dysfunkcyjnych. Zajęcia rewalidacyjne mogą odbywać się w grupach jak i indywidualnie, przy czym rewalidacja indywidualna wspiera proces mechanizm nauczania specjalnego. Wiele zajęć prowadzonych jest także w szkole z czego najpopularniejsze są zajęcia reedukacyjne, ogólnorozwojowe, podnoszące sprawność manualną, terapia logopedyczna, socjoterapia.