Skuteczność rewalidacyjnych zajęć - Rewalidacja to inaczej przywrócenie dziecku pełnej sprawności na polu fizycznym, intelektualnym i społecznym. Najczęściej stosowana jest w przypadku dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Ostatnio pojawiło się pytanie na ile zajęcia rewalidacyjne są skuteczne. Odpowiedź udzielili w większości opiekunowie i rodzice niepełnosprawnych dzieci. Podkreślają, że choć pomagają one usprawnić stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego, alenależy się nastawić na to, że dziecko nadal pozostanie upośledzone umysłowo. Nie wolno jednak zupełnie przekreślać rewalidacji. Poprzez prowadzone do niej równolegle, przywrócone zostają dziecku możliwości uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym oraz przygotowanie go do pracy dającej możliwość do zarobienia i utrzymania się materialnego w późniejszym dorosłym życiu. Zajęcia rewalidacyjne mają na celu koncentrację na możliwościach i zdolnościach dziecka niepełnosprawnego. Nauczyciele pracują nad wzmocnieniem tych cech i możliwości dziecka, które są rozwinięte u niego najlepiej, jak i rozwijania i korygowania tych dysfunkcyjnych. Zajęcia rewalidacyjne mogą być przeprowadzane w grupach jak i indywidualnie, przy czym rewalidacja indywidualna wspiera proces mechanizm nauczania specjalnego. Często rewalidacja jest prowadzona także w szkole z czego najpopularniejsze są bloki reedukacyjne, ogólnorozwojowe, poprawiające sprawność manualną, terapia logopedyczna, socjoterapia.