Przydatność zajęć rewalidacyjnych - Rewalidacja oznacza przywrócenie dziecku pełnej sprawności na polu intelektualnym, społecznym, fizycznym. Najczęściej dotyczy ona dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Ostatnio pojawiło się pytanie czy zajęcia rewalidacyjne są skuteczne. Odpowiedź udzielili w większości opiekunowie i rodzice niepełnosprawnych dzieci. Zaznaczają, że choć pomagają one usprawnić stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego, alenależy się nastawić na to, że dziecko nadal pozostanie upośledzone umysłowo. Nie można jednak zupełnie stwiać krzyżyk na rewalidacji. Poprzez prowadzone do niej równolegle, przywrócone zostają dziecku możliwości uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym oraz przygotowanie go do pracy dającej możliwość do zdobycia środków i utrzymania się materialnego w późniejszym pełnoletnim życiu. Zajęcia rewalidacyjne mają na celu koncentrację na możliwościach i zdolnościach dziecka niepełnosprawnego. Nauczyciele pracują nad wzmocnieniem tych cech i możliwości dziecka, które są rozwinięte u niego najbardziej, jak i rozwijania i korygowania tych zaburzonych. Zajęcia rewalidacyjne mogą być przeprowadzane grupowo jak i indywidualnie, przy czym ta indywidualna wspiera proces mechanizm nauczania specjalnego. Wiele zajęć prowadzonych jest także w szkole z czego najpopularniejsze są bloki reedukacyjne, ogólnorozwojowe, poprawiające sprawność manualną, terapia logopedyczna, socjoterapia.