Mocne strony rewalidacyjnych zajęć - Rewalidacja oznacza przywrócenie dziecku pełnej sprawności w obszarze fizycznym, intelektualnym i społecznym. Najczęściej dotyczy ona dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Ostatnio pojawiło się pytanie czy zajęcia rewalidacyjne są skuteczne. Odpowiedź udzielili w większości rodzice i opiekunowie chorych dzieci. Zaznaczają, że choć pomagają one usprawnić stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego, alenależy się nastawić na to, że dziecko nadal pozostanie upośledzone umysłowo. Nie wolno jednak zupełnie stwiać krzyżyk na rewalidacji. Poprzez prowadzone do niej równolegle, przywrócone zostają dziecku funkcje pozwalające do uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym oraz przygotowanie go do pracy dającej podstawę do zarobienia i utrzymania się materialnego w późniejszym dorosłym życiu. Zajęcia rewalidacyjne kładą duży nacisk na możliwościach i zdolnościach dziecka niepełnosprawnego. Nauczyciele pracują nad umocnieniem tych cech i predyspozycji dziecka, które są rozwinięte u niego najlepiej, jak i rozwijania i korygowania tych zaburzonych. Zajęcia rewalidacyjne mogą być przeprowadzane w grupach jak i indywidualnie, przy czym ta indywidualna wspiera proces mechanizm nauczania specjalnego. Wiele zajęć prowadzonych jest także w szkole z czego najpopularniejsze są zajęcia reedukacyjne, ogólnorozwojowe, poprawiające sprawność manualną, terapia logopedyczna, socjoterapia.