Skuteczność rewalidacyjnych zajęć - Rewalidacja oznacza przywrócenie dziecku pełnej sprawności w obszarze fizycznym, intelektualnym i społecznym. Najczęściej dotyczy ona dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Jakiś czas temu pojawiło się pytanie na ile zajęcia rewalidacyjne są skuteczne. Odpowiedź udzielili w większości rodzice i opiekunowie niepełnosprawnych dzieci. Zaznaczają, że choć pomagają one usprawnić stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego, ale niestety dziecko nadal pozostanie upośledzone umysłowo. Nie wolno jednak zupełnie stwiać krzyżyk na rewalidacji. Poprzez prowadzone w jej ramach, przywrócone zostają dziecku funkcje pozwalające do uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym oraz przygotowanie go do pracy dającej podstawę do zdobycia środków i utrzymania się materialnego w późniejszym pełnoletnim życiu. Zajęcia rewalidacyjne kładą duży nacisk na możliwościach i zdolnościach dziecka niepełnosprawnego. Nauczyciele pracują nad wzmocnieniem tych cech i możliwości dziecka, które są rozwinięte u niego najbardziej, jak i rozwijania i korygowania tych dysfunkcyjnych. Zajęcia rewalidacyjne mogą odbywać się grupowo jak i indywidualnie, przy czym rewalidacja indywidualna wspiera proces mechanizm nauczania specjalnego. Często rewalidacja jest prowadzona także w szkole z czego najpopularniejsze są zajęcia reedukacyjne, ogólnorozwojowe, podnoszące sprawność manualną, terapia logopedyczna, socjoterapia.