Skuteczność rewalidacyjnych zajęć - Rewalidacja oznacza przywrócenie dziecku pełnej sprawności na polu fizycznym, intelektualnym i społecznym. Najczęściej dotyczy ona dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Jakiś czas temu pojawiło się pytanie czy zajęcia rewalidacyjne są skuteczne. Odpowiedź udzielili w większości opiekunowie i rodzice chorych dzieci. Zaznaczają, że choć pomagają one usprawnić stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego, ale niestety dziecko nadal pozostanie upośledzone umysłowo. Nie wolno jednak zupełnie stwiać krzyżyk na rewalidacji. Poprzez prowadzone do niej równolegle, przywrócone zostają dziecku funkcje pozwalające do uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym oraz przygotowanie go do pracy dającej możliwość do zarobienia i utrzymania się materialnego w przyszłym pełnoletnim życiu. Zajęcia rewalidacyjne mają na celu koncentrację na możliwościach i zdolnościach dziecka niepełnosprawnego. Nauczyciele pracują nad umocnieniem tych cech i predyspozycji dziecka, które są rozwinięte u niego najlepiej, jak i rozwijania i korygowania tych zaburzonych. Zajęcia rewalidacyjne mogą być przeprowadzane w grupach jak i indywidualnie, przy czym ta indywidualna wspiera proces mechanizm nauczania specjalnego. Wiele zajęć prowadzonych jest także w szkole z czego najpopularniejsze są zajęcia reedukacyjne, ogólnorozwojowe, poprawiające sprawność manualną, terapia logopedyczna, socjoterapia.