Wraz z rozwojem internetu ewoluowały także technologie prezentacji informacji . Jedną z takich technologii jest Flash. Flash jest tak naprawdę nazwą pakietu narzędzi, pozwalającego na kreowanie prezentacji i animacji z użyciem grafiki wektorowej. W dodatku pozwala na zamieszczenie kodu JavaScript oraz HTML, co skutkuje tym, że idealnie się nadaje do zamieszczenia w internecie. Narzędzie Flash powoli odchodzi w zapomnienie, co jest skutkiem małej wydajności i mimo wszystko niezbyt dużej możliwości interakcji z serwisem stworzonym z wykorzystaniem tej technologii. Serwisy projektowane we Flashu, są rzeczywiście interaktywnymi wizytówkami lub prezentacjami a nie w pełni funkcjonalnymi stronami internetowymi. Bardzo dużą zasługę w wypieraniu Flasha z rynku ma firma Apple, która w sporze z dystrybutorem Flasha, Adobe podjęła decyzję zaprzestać używania tej techniki w wyrobach które są bardzo popularne, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Obecnie technologia Flash jest najczęściej wykorzystywana nie do projektowania serwisów internetowych a w szeroko rozumianym marketingu webowym. Technologia Flash jako przystępna metoda wykonywania animacji, które można potem łatwo zamieścić w serwisie internetowym, stał się szybko wykorzystywany do takich celów przez agencje marketingowe. Dzisiaj trudno wskazać stronę internetową nie posiadający reklamy a jeszcze trudniej wytypować reklamę, która nie wykorzystuje technologii Flash.