Favore.pl

Informacje o użytkowniku "Rogalik"

Informacje o użytkowniku "Rogalik"

Wyślij zapytanie Zobacz opinie lub Wystaw opinię Obserwuj
Kontakt
- dane niedostępne -
Rejestracja
17 gru 2010, 11:47
STATYSTYKI
  • Opini pozytywnych 0
  • Opini neutralnych 0
  • Opini negatywnych 0
  • Aktywnych usług 0
  • Aktywnych produktów 0
  • Wpisów na forum 41
  • Wpisów w bazie wiedzy 0
Legalizacja samowoli budowlanej
  • więcej [cytat=AngelDevil] W przypadku budowy bez pozwolenia kara jest ustalana jako stawka 500 zł pomnożona przez 50 oraz przez odpowiednie współczynniki z taryfikatora. [/cytat] Dokładnie tak. Wysokość opłaty legalizacyjnej stanowi iloczyn stawki opłaty (s) podwyższonej 50-krotnie współczynnika kategorii obiektu budowlanego (k) i współczynnika wielkości obiektu (w). Przy czym: stawka opłaty(s) wynosi 500 zł gdzie kategorie obiektów, współczynnik kategorii obiektu oraz współczynnik wielkości obiektu określa załącznik do ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku prawo budowlane. I tak np. w przypadku budynków mieszkalnym jednorodzinnych k= 2,0 w= 1,0, więc opłata legalizacyjna wynosi 50 000 złotych, w przypadku garaży do dwóch stanowisk włącznie k = 1,0 i w = 1,0, czyli opłata wynosi 25 000 złotych, itd. Jedną z najwyższych kar za wybudowanie bez pozwolenia jest wybudowanie pensjonatu, sklepu, restauracji, garażu powyżej dwóch stanowisk o kubaturze do 2500 m3, wynosi ona: 375 000 zł. Wymierzoną karę wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia w kasie właściwego urzędu wojewódzkiego lub na rachunek bankowy tego urzędu. W przypadku nieuiszczenia kary w terminie podlega ona ściągnięciu w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, a w konsekwencji może prowadzić do rozbiórki budynku. Wysokość opłaty legalizacyjnej przedstawia następujący wzór: 500 zł × 50 × k × w Przykładowo dla budynków mieszkalnych jednorodzinnych k = 2,0, w = 1,0, a zatem opłata legalizacyjna dla takiego budynku wynosi: 500 zł × 50 × 2 × 1 = 50 000 zł W przypadku domów letniskowych, budynków gospodarczych, garaży do dwóch stanowisk włącznie k = 1,0 i w = 1,0. Zatem, opłata legalizacyjna dla tych obiektów wynosi: 500 zł × 50 × 1 × 1 = 25 000 zł
Opodatkowanie imprez firmowych
  • więcej To niestety jest prawda. Mimo, że ta chora interpretacja z Katowic została uchylona przez ministra finansów, to stara gwardia nie śpi i dalej kontynuuje głupią drogę. Tak robią w Poznaniu. Interpretacja tej izby podkreśla, że fiskus zatrudnia osoby, które nie mają pojęcia o zasadach funkcjonowania firm i tego jak integrują pracowników. Do Izby w Poznaniu wpłynął wniosek w którym jedna z firm pisze: [i]Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej Spółka) organizuje dla swoich pracowników spotkania integracyjne (m.in. spotkania świąteczne, spotkania organizowane z okazji jubileuszu pracowników i inne spotkania okolicznościowe). Celem organizacji spotkań jest stworzenie właściwej atmosfery w pracy poprzez stworzenie towarzyskich relacji między pracownikami, wzmocnienie więzi pracowników ze Spółką, a w konsekwencji zwiększenie efektywności ich pracy. Wydatki na finansowanie spotkań pochodzą ze środków obrotowych Spółki. Uczestnictwo w imprezie ma charakter dobrowolny. Spotkania organizowane są w restauracjach, w siedzibie Spółki i mają one charakter dobrowolnego uczestnictwa.[/i] Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu 3 marca 2011 roku ILPB1/415-1385/10-4/AG uważa, że możliwość wzięcia udziału w imprezie integracyjnej zorganizowanej przez pracodawcę prowadzi do powstania u pracownika przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. To jest podobne stanowisko do tej idiotycznej decyzji z Katowic. A kiedy opodatkują głupotę urzędników? Bylibyśmy bardzo bogatym krajem.
Czy zakupy grupowe są opłacalne te z Groupon
  • więcej Może być też tak, że ktoś sprzeda 1000 kuponów w różnych serwisach a później się wykpi. Albo zrobi tak że da mniej niż powien ,bo np. opis przedmiotu był niejasny.
Jak nie dać się oszukać na Allegro
  • więcej Jak widzę konto zostało zawieszone, widocznie było niezgodne z regulaminem. Mogą być tego konsekwencje karne. Kodeks karny w art. Art. 286. § 1. stanowi, że Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. I jasne wytłumaczenie tego paragrafu za http://dobranowina.biz/2009/11/art-286-kodeksu-karnego-zanim-wyludzisz/ Dla bytu tego przestępstwa niezbędne jest aby celem sprawcy było osiągnięcie korzyści majątkowej, i to niezależnie od źródła jej pochodzenia; korzyść ta nie musi więc pochodzić od osoby, wobec której sprawca kieruje przewidziane tym przepisem działanie. Może ją uzyskać od innej osoby za pośrednictwem tej na którą próbuje wpłynąć. Ustawowe znamię, stanowiące skutek przestępstwa oszustwa, określonego w art. 286 § 1 k.k., wypełnione zostaje wtedy, gdy sprawca, działając w sposób opisany w tym przepisie, doprowadza inną osobę do rozporządzenia mieniem, które jest niekorzystne z punktu widzenia interesów tej osoby lub innej osoby pokrzywdzonej. Powstanie szkody w mieniu nie jest koniecznym warunkiem do przyjęcia, że doszło do tak pojmowanego niekorzystnego rozporządzenia. Pojęcie korzyści majątkowej, konkretyzującej cel działania sprawcy (animus lucri faciendi) w wykładni prawa karnego zawsze było rozumiane szeroko, jako współczesne i przyszłe przysporzenie mienia, spodziewane korzyści majątkowe, ogólne polepszenie sytuacji majątkowej. Korzyść majątkowa jest zatem pojęciem szerszym niż przywłaszczenie mienia, stanowiące cel działania sprawcy (animus rem sibi habendi) przy popełnieniu innych przestępstw przeciwko mieniu (kradzież, przywłaszczanie). Dlatego też, dla realizacji znamienia działania w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, sprawca wcale nie musi dążyć do przywłaszczenia mienia stanowiącego przedmiot oszukańczych zabiegów. Może on nawet zakładać zwrot mienia pokrzywdzonemu, zamierzając jednak osiągnąć korzyść majątkową płynącą z rozporządzenia mieniem, przejawiającą się w każdej innej postaci, niż jego przywłaszczenie. Dla przypisania winy konieczne jest wykazanie, że elementy przedmiotowe oszustwa były objęte świadomością sprawcy, który, chcąc uzyskać nienależną korzyść majątkową, działa świadomie w określony sposób, co w konsekwencji prowadzi do wniosku, że działa z zamiarem bezpośrednim – kierunkowym, obejmującym cel i sposób działania.
Firma wypłaciła za dużą pensję, czy może ją dowolnie odzyskać
  • więcej W razie sporu sądowego firma ma małe szanse na odzyskanie pieniędzy . Jeśli wypłaciła za dużo pracownik musi być o tym poinformowany jak najszybciej. Wtedy firma na wygraną w ręku oczywiście w sytuacji gdy pracownik nie chce oddać sam pieniędzy. Inaczej powoływanie się na art 405 kodeksu cywilnego (bezpodsatwne wzbogacenie się) nie ma sensu.
Narodowy Spis Powszechny 2011 przez Internet
  • więcej Nie ważne jak będziemy się spisywać grunt to nie kłamać bo za podanie nieprawdziwych danych, z tym że oprócz grzywny możemy też trafić do więzienia na okres do 2 lat !!! Pytanie jak to GUS sprawdzi?
Ustawa antykryzysowa jak liczyć terminy
  • więcej Inaczej to jest bolączka dla kadrowych. Jeśli umowa czasowa była zawarta w kwietniu 2008 i trwała do końca czerwca 2009. Następnie w kolejnym miesiącu zawarto kolejną umowę do końca stycznia 2010 i następną od kolejengo miesiąca do końca sierpnia 2010 to patrząc się na zapisy pakietu umowy pod jego rządami trwają rok. Trzecia umowa powinna być zawarta do maksymalnie 21 sierpnia 2011 i rozpocząć się w trakcie trwania pakietu.
Zmiany w OFE to napad na moją kasę
  • więcej Młody nie myśli o emeryturze, dla niego ważne jest gdzie pojechać na wakacje. Dzieci już w szkołach powinny być uczone że warto oszczędzać. Kiedyś były w szkołach takie książeczki SKO. Każdy wiedział ile ma i ile to jest warte. Teraz nawet tego nie ma. Więc jak człowiek ma się uczyć od najmłodszych lat nauczyć się oszczędzania.
VAT na montaż stolarki okiennej
  • więcej No czyli jak wcześniej napisano - tak można stosować 8 procent vat. A tu treść wspomnianej interpelacji 19800 Od dnia 1 stycznia 2011 r. obniżona do wysokości 8% stawka podatku ma zastosowanie w przypadku obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. W tym zakresie obowiązują regulacje zawarte w ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, ze zm.) umożliwiające stosowanie stawki obniżonej w przypadku dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym (art. 41 ust. 12-12c tej ustawy). Z powyższego przepisu wyraźnie zatem wynika, że obniżona stawka podatku znajdzie zastosowanie do remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy, jeżeli usługi te dotyczą obiektów zaliczonych do budownictwa społecznego. W Polsce do budownictwa społecznego zalicza się budynki mieszkalne jednorodzinne, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m2 oraz lokale mieszkalne, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 150 m2. W przypadku gdy powierzchnia lokalu mieszkalnego lub budynku jednorodzinnego będzie przekraczała powyższe limity, będą miały zastosowanie dwie stawki podatku, tj. obniżona (8%) i podstawowa (23%). Czasowe zastąpienie w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r. obniżonej stawki VAT w wysokości 7% stawką 8% oraz podstawowej stawki w wysokości 22% stawką 23% wynika z art. 146a powołanej ustawy o podatku od towarów i usług. Obniżoną stawką w wysokości 8% zostały objęte zgodnie z poz. 10 i 10a załącznika III do powołanej dyrektywy 2006/112/WE także roboty konserwacyjne mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części, wykonywane w sektorze mieszkaniowym. Zgodnie § 7 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia ministra finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 246, poz. 1649) stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla: - robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, - robót konserwacyjnych dotyczących: a) obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, b) lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12 - w zakresie, w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką w ramach budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Wykonywanie robót konserwacyjnych nadal będzie zatem opodatkowane obniżoną stawką, przy czym zakres przedmiotowy tych robót będzie dotyczył obiektów budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. W zakresie, w jakim roboty konserwacyjne nie będą dotyczyć budownictwa społecznego, przewidziano możliwość zastosowania stawki obniżonej dla tych robót dotyczących obiektów i lokali wymienionych w § 7 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia, pod warunkiem że wartość towarów bez podatku wchodzących w podstawę opodatkowania świadczenia robót konserwacyjnych nie przekroczy 50% tej podstawy.
Jak kłamać w CV
  • więcej Też bym stawiał na to, że nieprawda w CV to nie od razu kryminał. Ale sfałszowanie dyplomu wyższej uczelni już tak. Zgodnie z art. 270 § 1 Ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. z dnia 2 sierpnia 1997 r.), kto w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. Należy podkreślić, że również samo przygotowanie do przestępstwa określonego w § 1 podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do 2 lat. A jeśli firma stwierdzi, że ktoś posługuje się sfałszowanymi dyplomami powinna zawiadomić o przestępstwie. Inaczej sama popełnia przestępstwo niezgłoszenia przestępstwa. I kółko się zamyka.
OPINIE O UŻYTKOWNIKU
W trosce o wiarygodność opinii oraz reputację usługodawców rejestrujemy adresy IP komputerów, z których wystawiane są opinie.
Użytkownik wystawiający opinię proszony jest również o podanie danych kontaktowych, które nie są jednakże weryfikowane.