Dzięki rozwojowi internetu ewoluowały metody prezentacji informacji . Jedną z takich technologii jest Flash. Flash jest w rzeczywistości marką programu, pozwalającego na projektowanie prezentacji i animacji z użyciem grafiki wektorowej. W dodatku pozwala na implementację kodu JavaScript oraz HTML, co skutkuje tym, że idealnie się nadaje do zamieszczenia w sieci. Technologia Flash zdaje się odchodzi do lamusa, co jest skutkiem kiepskiej wydajności i mimo wszystko niezbyt dużej możliwości interakcji ze stroną stworzoną z wykorzystaniem tej techniki. Serwisy tworzone we Flashu, są rzeczywiście interaktywnymi wizytówkami lub prezentacjami a nie pełnoprawnymi portalami internetowymi. Bardzo dużą zasługę w wyparciu Flasha z rynku ma korporacja Apple, która będąc w sporze z dystrybutorem Flasha, Adobe postanowiła zaniechać używania tej technologii w komputerach które są bardzo cenione, zwłaszcza w Stanach . W chwili obecnej technologia Flash jest najczęściej wykorzystywana nie do projektowania serwisów internetowych a w szeroko rozumianym marketingu internetowym. Technologia Flash jako szybka technika tworzenia animacji, które można później łatwo umieścić w serwisie internetowym, stał się szybko zaadoptowany do tego typu celów poprzez agencje marketingowe. W dniu dzisiejszym bardzo trudno wytypować stronę internetową bez reklamy a jeszcze trudniej wskazać reklamę, która nie wykorzystuje narzędzi Flash.