Wraz z rozwojem internetu ewoluowały także technologie prezentacji informacji w sieci. Jedną z tych technologii jest Flash. Flash jest rzeczywiście nazwą oprogramowania, pozwalającego na kreowanie prezentacji i animacji używając grafiki wektorowej. Dodatkowo pozwala na zamieszczenie kodu JavaScript i HTML, co skutkuje tym, że idealnie się nadaje do publikacji w sieci. Technologia Flash powoli odchodzi do lamusa, co jest wynikiem małej wydajności i pomimo wszystko małej zdolności interakcji z serwisem stworzonym z wykorzystaniem tej metody. Strony projektowane we Flashu, są tak naprawdę wizytówkami lub prezentacjami a nie w pełni funkcjonalnymi portalami internetowymi. Dużą zasługę w wyparciu Flasha z rynku ma korporacja Apple, która będąc w sporze z dystrybutorem Flasha, Adobe podjęła decyzję zakończyć wspierania tej techniki w swoich komputerach które są niesamowicie cenione, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. W chwili obecnej technologia Flash jest często wykorzystywana nie do wytwarzania serwisów internetowych a w szeroko pojmowanym marketingu . Flash jako bardzo szybka technika wykonywania animacji, które można później łatwo zamieścić w serwisie internetowym, został szybko zaadoptowany do tego rodzaju celów poprzez agencje reklamowe. Dzisiaj bardzo trudno wytypować stronę internetową nie posiadający reklamy a jeszcze trudniej wskazać reklamę, która nie używa technologii Flash.