Wraz z rozwojem internetu ewoluowały techniki przekazywania informacji w sieci. Jedną z takich metod był Flash. Flash jest rzeczywiście marką oprogramowania, umożliwiającego tworzenie prezentacji i animacji z użyciem grafiki wektorowej. Dodatkowo pozwala na zamieszczenie kodu JavaScript oraz HTML, co skutkuje tym, że idealnie się nadaje do zamieszczenia w sieci. Technologia Flash najwyraźniej odchodzi w zapomnienie, co jest skutkiem małej wydajności i pomimo wszystko niezbyt dużej zdolności interakcji ze stroną stworzoną z użyciem tej metody. Strony tworzone we Flashu, są rzeczywiście wizytówkami lub prezentacjami a nie w pełni funkcjonalnymi serwisami internetowymi. Dużą zasługę w wypieraniu Flasha z rynku ma przedsiębiorstwo Apple, która będąc w sporze z obecnym właścicielem Flasha, Adobe postanowiła zaniechać używania tej technologii w swoich komputerach które są bardzo cenione, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Na chwilę obecną technologia Flash jest najczęściej wykorzystywana nie do wytwarzania aplikacji webowych a w szeroko pojmowanym marketingu internetowym. Flash jako bardzo szybka technika wytwarzania animacji, które można później bardzo łatwo opublikować w portalu internetowym, stał się szybko wykorzystywany do tego rodzaju zadań poprzez agencje reklamowe. W dniu dzisiejszym trudno wytypować stronę internetową bez reklamy a jeszcze trudniej wytypować reklamę, która nie wykorzystuje technologii Flash.