Wraz z rozwojem internetu ewoluowały metody prezentacji informacji w sieci. Jedną z tych technologii jest Flash. Flash jest w rzeczywistości marką narzędzia, pozwalającego na tworzenie prezentacji i animacji przy użyciu grafiki wektorowej. Dodatkowo umożliwia zamieszczenie kodu JavaScript i HTML, co skutkuje tym, że idealnie się nadaje do zamieszczenia w sieci. Narzędzie Flash najwyraźniej odchodzi w zapomnienie, co jest wynikiem miernej wydajności i mimo wszystko niezbyt dużej zdolności interakcji z serwisem stworzonym z użyciem tej techniki. Serwisy projektowane we Flashu, są rzeczywiście interaktywnymi wizytówkami lub prezentacjami a nie pełnoprawnymi stronami internetowymi. Dużą zasługę w wyparciu Flasha z rynku ma korporacja Apple, która w sporze z aktualnym dystrybutorem Flasha, Adobe postanowiła zakończyć używania tej techniki w wyrobach które są bardzo popularne, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Na chwilę obecną technologia Flash jest bardzo często wykorzystywana nie do projektowania serwisów internetowych a w szeroko pojmowanym marketingu . Flash jako prosta metoda tworzenia animacji, które można potem łatwo zamieścić w portalu internetowym, stał się szybko wykorzystywany do takich celów poprzez agencje reklamowe. Dzisiaj trudno znaleźć portal internetowy bez reklamy a jeszcze trudniej wytypować reklamę, która nie używa technologii Flash.