Dzięki rozwojowi internetu ewoluowały technologie przekazywania informacji w sieci. Jedną z tych technik był Flash. Flash jest tak naprawdę marką pakietu narzędzi, umożliwiającego projektowanie prezentacji i animacji z użyciem grafiki wektorowej. W dodatku pozwala na implementację kodu JavaScript a także HTML, co skutkuje tym, że idealnie się nadaje do publikacji w internecie. Narzędzie Flash powoli odchodzi w zapomnienie, co jest skutkiem miernej wydajności i mimo wszystko jednak nie dużej możliwości interakcji ze stroną stworzoną z wykorzystaniem tej techniki. Strony tworzone we Flashu, są rzeczywiście interaktywnymi wizytówkami lub prezentacjami a nie pełnoprawnymi stronami internetowymi. Dużą zasługę w wyparciu Flasha z rynku ma korporacja Apple, która w sporze z właścicielem Flasha, Adobe podjęła decyzję zaniechać wspierania tej techniki w komputerach które są ogromnie popularne, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Na chwilę obecną technologia Flash jest często wykorzystywana nie do wytwarzania aplikacji webowych a w szeroko rozumianym marketingu internetowym. Flash jako szybka technika tworzenia animacji, które można później bardzo łatwo zamieścić w portalu internetowym, został szybko wykorzystywany do tego typu zadań poprzez agencje marketingowe. W dniu dzisiejszym trudno wytypować stronę internetową nie posiadający reklamy a jeszcze trudniej znaleźć reklamę, która nie używa narzędzi Flash.