Kategoria: Wyślij e-mail
Celem szkolenia jest nabycie przez Uczestników wiedzy i umiejętności niezbędnych do monitorowania efektywności działań rozwojowych w organizacji.
Celem szczegółowym szkolenia jest:
• poznanie kluczowych pojęć stosowanych w procesie ewaluacji;
• poznanie modeli ewaluacji;
• poznanie poziomów oceny szkoleń i projektów rozwojowych;
• poznanie narzędzi ewaluacji stosowanych na każdym poziomie dokonywanej oceny;
• poznanie zasad tworzenia raportu z realizacji działań ewaluacyjnych oraz rekomendacji dla organizacji;
• doskonalenie umiejętności oceny projektu przed przystąpieniem do realizacji;
• doskonalenie umiejętności konstruowania i stosowania arkuszy ewaluacyjnych;
• doskonalenie umiejętności wykorzystywania narzędzi ewaluacji w codziennej pracy podczas realizacji projektów rozwojowych;
• przećwiczenie umiejętności sporządzania i prezentacji raportów poprojektowych;
• doskonalenie umiejętności wykorzystywania wyników ewaluacji do budowania dalszych działań rozwojowych w organizacji;
• autodiagnoza obszarów rozwojowych w zakresie efektywnego wykorzystywania narzędzi ewaluacyjnych;
• identyfikacja atutów i rezerw w obszarze kompleksowej ewaluacji projektów rozwojowych na czterech poziomach ewaluacji.
Po ukończeniu szkolenia Uczestnicy będą potrafili procesowo pracować z organizacjami. Będą znali metodykę mierzenia efektywności działań rozwojowych, będą potrafili monitorować zmiany zachodzące wewnątrz organizacji oraz na bazie uzyskiwanych wyników projektować kolejne działania rozwojowe.
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową z dużym zaangażowaniem uczestników szkolenia i wykorzystaniem case study. Zastosowanie technik interakcyjnych i interaktywnych stwarza optymalne warunki dla rozwinięcia w uczestnikach zaangażowania, pozwala na szybkie przyswojenie niezbędnych informacji i umiejętności. Każdy z uczestników opracowuje narzędzia ewaluacyjne mające praktyczne zastosowanie w jego codziennej rzeczywistości biznesowej.
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów szkoleń, działów personalnych, osób odpowiedzialnych za koordynację i ocenę szkoleń w organizacji, jak również dla pracowników, którzy w codziennej pracy badają lub też zamierzają badać efekty prowadzonych w organizacji działań rozwojowych. Szkolenie jest również niepowtarzalną okazją do wymiany doświadczeń z przedstawicielami wiodących polskich i międzynarodowych organizacji.
1. Labirynt ewaluacji – wokół definicji:
• Ewaluacja – co tak naprawdę to oznacza?
• Ewaluacja, a walidacja.
• Schemat procesu ewaluacji.
• Cele ewaluacji.
• Jak i po co prowadzić ewaluację? – korzyści dla organizacji.
2. Modele ewaluacji:
• Model ewaluacji Kirkpatricka.
• Model Phillipsa
• Zrównoważona karta wyników Nortona i Kaplana
• Identyfikacja potrzeb, a ewaluacja
3. Narzędziownia ewaluatora:
• Narzędzia ewaluacji wykorzystywane na wszystkich 4 poziomach ,
• Metody badawcze wykorzystywane w procesie ewaluacji projektów rozwojowych.
• Ankieta ewaluacyjna – rola i analiza.
• Wywiad, narzędzie w rękach ewaluatora.
• Rola testów w procesie ewaluacji.
• Sesje fokusowe.
• Obserwacja, kiedy jest zasadna i co wnosi do procesu ewaluacji?
4. Wskaźniki w ewaluacji szkoleń i działań rozwojowych:
• Wskaźnik BCR jak liczyć i jak interpretować
• Wskaźnik ROI.
• Inne wskaźniki.
• Prognozowanie – oczekiwana stopa zwrotu z inwestycji.
• Benchmarki w działaniach rozwojowych.
5. Wdrożenie modelu ROI w organizacji:
• Strategia organizacji a zarządzanie szkoleniami.
• Cele biznesowe a cele działań rozwojowych.
• Przygotowanie narzędzi i procedur.
• Praktyczna realizacja modelu ROI.
• Polityka wsparcia i komunikacji.
• Analiza i interpretacja danych.
• Struktura i zasady raportowania.
• Kiedy obliczać finansowe rezultaty programów szkoleniowych?
6. Koszty i korzyści programów rozwoju zasobów ludzkich:
• Koszty wdrożenia.
• Wykorzystanie analizy użyteczności.
• Zastosowanie analizy progu rentowności.
• Analiza inwestycji w talenty.
• Analiza kosztów i korzyści programów WLB (Work- Life Balance) w organizacji.
• Postawy i zaangażowanie pracowników a wynik finansowy organizacji.
Koszt uczestnictwa:
– jednej osoby 1390 zł + 23% VAT,
– dwóch i więcej osób 1290 zł/os + 23% VAT.
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia. VAT nie jest doliczany jeśli szkolenie finansowane jest co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia
Godziny zajęć: 9:30 – 16:30
Miejsce zajęć: centrum w/w miast
Informacje:
Anna Niedziółka
tel. (022) 208 28 45, fax (022) 211 20 90
Wyślij e-mail