-
Kominki na biopaliwo to w Polsce nadal luksus. Dlaczego? Przecież na aukcjach internetowych ceny zaczynają kształtować się na poziomie przeciętnej pary butów Czym jednak jest biokominek wielkości tradycyjnego komina, za który sprzedawca życzy sobie paręset złotych?
-
Praca zespołowa przynosi lepsze wyniki. Co należy robić by zespół pracował zgodnie i efektywnie? Jakie cechy powinien posiadać dobry lider? Czy każdy jest urodzonym przywódcą?
-
Dobra strategia marketingowa jest dziś filarem działalności. Co trzeba o niej wiedzieć i kto ją właściwie tworzy?
-
Na początku jest idea. Zbliża się okres maturalny, czas decyzji o studiach. Najczęściej przychodzą do głowy takie kierunki jak prawo, medycyna i oczywiście architektura - studia prestiżowe. W pierwszych dwóch przypadkach zakres przygotowań jest oczywisty i polega na decyzji o odpowiedniej specjalizacji jeszcze na etapie liceum, w trzecim przypadku szkoła średnia przygotowuje w znikomy sposób, lub w ogóle nie przygotowuje przyszłego kandydata na architekturę.
-
Zarządzanie przedsiębiorstwem, skuteczne kierowanie ludźmi, budowa wizerunku biznesowego. To główne problemy, z którymi zmagają się właściciele firm. Niektórzy wspomagają się pracą drogich specjalistów. A czy jest tańszy sposób? Oczywiście! Rozwiązaniem jest samodzielne stworzenie profesjonalnej strategii. Tylko jak ją napisać? Jakie elementy powinna zawierać?
-
Są takie zawody, w których ciągła edukacja to wymóg nie tylko rynku, ale i prawa. Pracownicy nieruchomości pośrednicy, zarządcy i rzeczoznawcy majątkowi - mają coroczny obowiązek doskonalenia zawodowego. Czy to zawsze wiążą się ze spędzaniem wielu godzin na sali szkoleniowej? Czy męczące dojazdy do miejsca kursu są nieuniknione? I najważniejsze: czy szkolenia to tylko sucha teoria?
-
Historia e-learningu, powszechnie uważanego za narzędzie nowoczesne i innowacyjne, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce, sięga początków XVIII wieku, kiedy to pojawiły się pierwsze ogłoszenia proponujące naukę na odległość. Przykładowo Uniwersytet Krakowski pierwszy kurs korespondencyjny (dotyczący rzemieślnictwa) uruchomił już w 1776 roku. Przełomem w historii nauczania na odległość było jednak dopiero upowszechnienie się radia i telewizji, a przede wszystkim komputera i Internetu. Dziś e-learning rozumiany jest przede wszystkim jako nauczanie w 100% przez komputer i Internet, pozwalające na pełną niezależność geograficzną...
-
E-learning, jako alternatywna forma dla szkoleń tradycyjnych, bardzo szybko zyskuje na popularności. Coraz częściej wykorzystywany jest nie tylko w firmach prywatnych, ale również w urzędach, na uczelniach wyższych oraz w innych instytucjach.
-
Coraz więcej firm inwestuje w zdalne nauczanie pracowników, a e-learning, jako alternatywa dla tradycyjnych szkoleń, zyskuje na popularności. Niestety, wciąż nie brak problemów przy wdrażaniu tego systemu. Jednym z najważniejszych jest brak motywacji uczestników do pełnego zaangażowania się w prowadzone szkolenia. Jak zatem wybrać efektywny e-learning i mądrze zainwestować w pracowników?
-
Współczesne organizacje osiągają przewagę konkurencyjną głównie w oparciu o czynniki niematerialne: wiedzę, reputację, wartości czy etykę. Odpowiednie kompetencje - nie tylko w obszarze twardej wiedzy fachowej, ale przede wszystkim w obszarze postaw i umiejętności miękkich są podstawą rozwoju firmy. Oprócz tradycyjnych szkoleń, skuteczny w ich wzmacnianiu jest nowoczesny e-learning. Jak jednak sprawić, aby uczestnicy wykazali niezbędną motywację i efektywnie wykorzystali tę formę edukacji?