więcej
Ta różnica w oprocentowaniu może być opodatkowana i nie musi. Najlepiej mieć interpretację indywidualną w tej sprawie.
Co prawda samą pożyczkę trzeba oddać, ale koszt jej pozyskania jest różny. I tu już może powstać korzyść podlegająca pod PIT.
Przecież biorąc pożyczkę mieszkaniową banki każą sobie za to słono płacić, a firma daje ją poniżej inflacji.
Tylko teraz jak liczyć tą korzyść???| Dodano: 23 kwi 2011, 18:26
więcej
Trochę przekombinaowane, ale na miejscu żony nie przepisywałbym mieszkania (mąż mężem a mieszkanie moje). Taki sposób myślenia mógłby przejść.
Wcześniej w jednym z postów pisałem, że dla roku 2009 i kolejnych posłowie zlikwidowali „ulgę meldunkową”, natomiast przywrócili zwolnienie dla osób przeznaczających pieniądze uzyskane ze sprzedaży na inny cel mieszkaniowy w ciągu dwóch lat od końca roku, w którym nastąpiła sprzedaż (a nie od daty sprzedaży co miało miejsce w przypadku sprzedaży mieszkań nabytych w 2006 roku lub wcześniej). Mowa o takich zakupach jak: zakup lokalu, domu, budynku mieszkalnego, ich nadbudowę, rozbudowę, zakup gruntu pod budowę czy spłatę kredytu mieszkaniowego.
Warto się przejść do urzędu skarbowego i dowiedzieć się jak to jest z tym mieszkaniem.| Dodano: 13 kwi 2011, 17:30
więcej
Dz.U. 2003 nr 139 poz. 1328
Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności
To rozporządzenie reguluje co i jak trzeba zrobić/spełnić aby ubiegać się o orzeczenie.
W celu otrzymania orzeczenia z powiatowego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności do wniosku należy załączyć odpowiednio:
zaświadczenie o stanie zdrowia (oryginał), wystawione przez lekarza leczącego lub rodzinnego na obowiązującym druku, nie wcześniej niż na 30 dni przed dniem złożenia wniosku,
posiadaną dokumentację medyczną umożliwiającą ustalenie stopnia niepełnosprawności i datę jej powstania – dopuszczalna jest kserokopia tej dokumentacji, po okazaniu oryginałów do wglądu,
inne dokumenty potwierdzające niepełnosprawność, w tym m.in. orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej, kopie orzeczeń KRUS, ZUS lub innych organów orzeczniczych,
dokumentację medyczną zgromadzoną po dacie wydania ostatniego orzeczenia – w przypadku ponownego składania wniosku.| Dodano: 11 kwi 2011, 16:47
więcej
[cytat=EasymakeMoney]
Określę te warunki jak przedstawia je ustawa
Art. 12.
1. Niezdolną do pracy w rozumieniu ustawy jest osoba, która całkowicie lub czę-
ściowo utraciła zdolność do pracy zarobkowej z powodu naruszenia sprawności
organizmu i nie rokuje odzyskania zdolności do pracy po przekwalifikowaniu.
2. Całkowicie niezdolną do pracy jest osoba, która utraciła zdolność do wykonywa-
nia jakiejkolwiek pracy.
3. Częściowo niezdolną do pracy jest osoba, która w znacznym stopniu utraciła
zdolność do pracy zgodnej z poziomem posiadanych kwalifikacji.
Ważne słowo jest tu "rokowania" co do poprawy stanu zdrowia. Jeśli takie są to o rencie można zapomnieć.
[/cytat]
Wymagany do przyznania renty okres składkowy i nieskładkowy zróżnicowany jest w zależności od wieku, w którym u danej osoby powstała niezdolność do pracy. Okres ten wynosi 5 lat – jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 30 lat. Pięcioletni okres składkowy i nieskładkowy wymagany od osoby, której niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 30 lat, musi przypadać w ciągu ostatniego dziesięciolecia przypadającego przed dniem zgłoszenia wniosku o rentę albo powstania niezdolności do pracy - tak stanowi art 58 ustawy FUS.
Art. 58.
1. Warunek posiadania wymaganego okresu składkowego i nieskładkowego, w
myśl art. 57 ust. 1 pkt 2, uważa się za spełniony, gdy ubezpieczony osiągnął
okres składkowy i nieskładkowy wynoszący łącznie co najmniej:
1) 1 rok – jeżeli niezdolność do pracy powstała przed ukończeniem 20 lat;
2) 2 lata – jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 20 do 22 lat;
3) 3 lata – jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 22 do 25 lat;
4) 4 lata – jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 25 do 30 lat;
5) 5 lat – jeżeli niezdolność do pracy powstała w wieku powyżej 30 lat. | Dodano: 9 kwi 2011, 8:12
więcej
To kolejny przykład na szybką niechlujną legislację. Nie minęło 2 lata a odwrócili kota ogonem i to wprowadzili jedne zasady a inne znieśli.
Dla roku 2009 i kolejnych posłowie zlikwidowali „ulgę meldunkową”, natomiast przywrócili zwolnienie dla osób przeznaczających pieniądze uzyskane ze sprzedaży na inny cel mieszkaniowy w ciągu dwóch lat od końca roku, w którym nastąpiła sprzedaż (a nie od daty sprzedaży co miało miejsce w przypadku sprzedaży mieszkań nabytych w 2006 roku lub wcześniej). Mowa o takich zakupach jak: zakup lokalu, domu, budynku mieszkalnego, ich nadbudowę, rozbudowę, zakup gruntu pod budowę czy spłatę kredytu mieszkaniowego. To ostatnie to zdaje się nowość, bo kasę ze sprzedaży mieszkania można przeznaczyć na spłatę kredytu mieszkaniowego. Wcześniej nie było takiej możliwości jeśli się nie mylę.
| Dodano: 27 mar 2011, 20:56
więcej
Już widzę oczami wyobraźni jak TUSK i jego świta dzielą łup OFE (wersja PIS) dobrze się bawią.
Reforma od samego początku miała wadę. Za nasze pieniądze OFE kupowało obligacje ale za nim to zrobiło kasowało nawet 9 proc. prowizje. To chore. Lepiej jakby ZUS od razu kupował obligacje bez pośredników. Było by taniej. A tak OFE zakasowały 14 mld zł i nieźle na tym wyszły. Tego samego nie można powiedzieć o emerytach.| Dodano: 28 mar 2011, 13:44
więcej
PCC płaci nabywca pojazdu na formularzu PCC-3
Sprzedający musi natomiast zgłosić fakt sprzedaży samochodu w Wydziale Komunikacji odpowiedniego urzędu. Zabezpiecza to sprzedającego od ewentualnych roszczeń, gdyby nowy właściciel spowodował wypadek lub został ukarany mandatem prowadząc pojazd zarejestrowany jeszcze na starego właściciela. Ponadto zgodnie z ustawą sprzedający powinien w ciągu 30 dni od daty sprzedaży poinformować o tym fakcie ubezpieczyciela.| Dodano: 2 mar 2011, 12:53
więcej
Od 1 marca 2011 straż uzyska nowe uprawnienia do karania w takich sytuacjach jak:
*demonstracyjne okazywanie w miejscach publicznych lekceważenia Narodowi Polskiemu, Rzeczypospolitej Polskiej lub jej konstytucyjnym organom - np. prezydentowi, premierowi;
*organizowanie lub przeprowadzanie publicznych zbiórek ofiar bez wymaganego zezwolenia lub wbrew jego warunkom;
*nieudzielanie informacji co do m.in. tożsamości, obywatelstwa, zawodu, miejsca zamieszkania czy zatrudnienia, jak również odmawianie okazania dokumentów, na podstawie których można ustalić tożsamość legitymowanej osoby;
*używanie instalacji lub urządzeń nagłaśniających na publicznie dostępnych terenach miast, terenach zabudowanych oraz na terenach przeznaczonych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe w zakresie wykraczającym poza ustanowione przez rady gminy ograniczenia dotyczące czasu funkcjonowania instalacji lub korzystania z urządzeń, z których emitowany hałas może negatywnie oddziaływać na środowisko;
*naruszanie dobra małoletnich do lat 7 albo innych osób niezdolnych rozpoznać lub obronić się przed niebezpieczeństwem poprzez dopuszczenie tych osób do przebywania w okolicznościach niebezpiecznych dla zdrowia człowieka (np. na mrozie).
*przekroczenie przez kierującego pojazdem dopuszczalnej prędkości.| Dodano: 25 lut 2011, 20:14
więcej
Ta sprawa kwalifikuje się już pod prokuratora a to dlatego, że konsument został wprowadzony w błąd.
!Reg orange.pl
REG ORANge.pl ale czego??? Co to znaczy REG? Skrót od RE(GON), REG(ISTRATION), RE(GINA).
Jak Kowalski ukradnie 250 zł to złodziej jak nie wiem co, ale jak się wyłudza kilka milionów złotych to wszystko w porządku.| Dodano: 21 lut 2011, 22:05
więcej
Przypadku aplikacji to w ogóle odjechano z wymaganiami i zakresem podawania informacji wrażliwych o kandydacie i nie określono nawet wzoru kwestionariusza jak to miałoby wyglądać.
"wzór kwestionariusza osobowego, który znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości, jest wręcz uważany za jedyny dopuszczalny. A w nim znajdują się tego typu rubryki, które nie mają nic wspólnego z postępowaniem kwalifikacyjnym. Dlatego też żądanie wypełnienia tego typu kwestionariusza nie znajduje żadnej podstawy prawnej. Wątpliwości nasuwają się, gdy głębiej przyjrzymy się owemu wzorowi i zastanowimy się do jakich celów niezbędne jest np. (obligatoryjne) wypełnienie pól dotyczących: stanu cywilnego, numeru telefonu, stopnia naukowego bądź tytułu naukowego, albo rodzaju ukończenia studiów (ustawodawca wszak nie wskazuje przesłanki rodzaju ukończonych studiów, jako dającej uprawnienie do złożenia zgłoszenia przez kandydata), odbytych studiów podyplomowych, staży naukowych i kursów specjalistycznych, znajomości języków obcych i stopnia ich znajomości, wykonywanego lub wykonywanych zawodów (okresu, nazwy i miejsca zakładu pracy, a także stanowiska), dodatkowego zatrudnienia, stopnia wojskowego itp." - [url=http://www.prawnik.pl/na-goraco/opinie/121515,Kwestionariusz-osobowy-kandydata-na-aplikacje.html]link do tekstu[/url]
To jest dopiero nieporozumienie w kraju, który z założenia na być państwem prawa.| Dodano: 12 lut 2011, 7:16
W trosce o wiarygodność opinii oraz reputację usługodawców rejestrujemy adresy IP komputerów, z których wystawiane są opinie. Użytkownik wystawiający opinię proszony jest również o podanie danych kontaktowych, które nie są jednakże weryfikowane.