Skuteczność zajęć rewalidacyjnych - Rewalidacja to inaczej przywrócenie dziecku pełnej sprawności na polu fizycznym, intelektualnym i społecznym. Najczęściej stosowana jest w przypadku dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Ostatnio pojawiło się pytanie czy zajęcia rewalidacyjne są skuteczne. Odpowiedź udzielili w większości opiekunowie i rodzice chorych dzieci. Podkreślają, że choć pomagają one podnieść stopień funkcjonowania intelektualnego i społecznego, alenależy się nastawić na to, że dziecko nadal pozostanie upośledzone umysłowo. Nie można jednak zupełnie stwiać krzyżyk na rewalidacji. Poprzez prowadzone w jej ramach, przywrócone zostają dziecku możliwości uczestniczenia w życiu społecznym, kulturalnym oraz przygotowanie go do pracy dającej podstawę do zdobycia środków i utrzymania się materialnego w późniejszym pełnoletnim życiu. Zajęcia rewalidacyjne mają na celu koncentrację na możliwościach i zdolnościach dziecka niepełnosprawnego. Nauczyciele pracują nad umocnieniem tych cech i predyspozycji dziecka, które są rozwinięte u niego najbardziej, jak i rozwijania i korygowania tych zaburzonych. Zajęcia rewalidacyjne mogą odbywać się w grupach jak i indywidualnie, przy czym rewalidacja indywidualna wspiera proces mechanizm nauczania specjalnego. Często rewalidacja jest prowadzona także w szkole z czego najpopularniejsze są bloki reedukacyjne, ogólnorozwojowe, podnoszące sprawność manualną, terapia logopedyczna, socjoterapia.