Kategoria: Wyślij e-mail
Celem szkolenia jest nabycie przez Uczestników umiejętności projektowania procesu rekrutacji i skutecznego prowadzenia rozmów selekcyjnych.
Celem szczegółowym szkolenia jest zdobycie i doskonalenie umiejętności z zakresu:
• przygotowania procedury selekcyjnej,
• tworzenia profilu wymagań zawodowych na dowolne stanowisko pracy,
• postępowania w różnych sytuacjach selekcji personalnych,
• celowej analizy nadesłanych przez kandydatów aplikacji (CV),
• prowadzenia rozmów selekcyjnych,
• unikania błędów w ocenie kandydatów.
Szkolenie skierowane jest do specjalistów odpowiedzialnych za proces planowania zatrudnienia, rekrutacji i selekcji kadr.
Szkolenia prowadzone będą metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego z Uczestników. Symulacje, case study, testy, dyskusje w podgrupach, mini-wykłady, gry. Zajęcia w warstwie praktycznej oparte są o doświadczenia własne podczas pracy konsultanta w międzynarodowych korporacjach oraz małych i średnich przedsiębiorstwach.
1. Wprowadzenie w tematykę szkolenia, działania integrujące.
2. Rekrutacja i selekcja pracowników – zagadnienia wprowadzające:
– proces rekrutacji i selekcji – poszczególne etapy i ich waga oraz znaczenie dla naboru,
– model efektywnego doboru pracowników,
– konsekwencje „dobrej” i „złej” rekrutacji,
– rozmowa rekrutacyjna jako metoda:
• tworzenia wizerunku organizacji,
• budowania opinii o organizacji u potencjalnych klientów,
– koszty długotrwałej rekrutacji,
– koszty rezygnacji „dobrych” kandydatów w trakcie trwania procesu rekrutacyjnego
– aspekt prawno-etyczny procesu rekrutacji
– kiedy pytanie jest dyskryminacją? – co można, czego nie można podczas rekrutacji.
3. Zastosowanie typowych metod selekcji pracowników:
– rodzaje metod selekcyjnych i ich wartość prognostyczna,
– kryteria wyboru właściwych metod (koszt, czasochłonność, trafność, rzetelność, bezstronność),
– baterie testów w procesie selekcji,
– symulacje w procesie selekcji,
– budowanie procesu selekcji z wykorzystaniem poszczególnych metod.
4. Analiza opisów stanowisk i dokumentów aplikacyjnych:
– specyfikacja stanowiska pracy,
– analiza profilu wymagań zawodowych,
– kwestionariusz osobowy – jakie zawrzeć w nim pytania,
– CV:
• preselekcja – czym jest i według jakiego algorytmu ją stosować,
• na co zwracać szczególną uwagę?
• jak interpretować przerwy i zmiany w przebiegu kariery zawodowej?
• co wyjaśniać w trakcie wywiadu kwalifikacyjnego?
5. Przygotowanie do rozmowy rekrutacyjnej:
– zapoznanie się z dokumentami,
– struktura rozmowy w zależności od struktury i treści zawartych w CV,
– kwestionariusz rekrutacji jako narzędzie do sporządzania notatek i analizy informacji,
– rodzaje i funkcje pytań (otwarte, zamknięte, sugerujące, poszerzające i pogłębiające, procesowo-celowe),
– pogłębianie pytań (koncepcja „lejka” – procedura zadawania pytań),
– przygotowanie pytań,
– jak pytać o „zakazane” kwestie?
6. Wywiad zawodowy jako podstawowa technika zdobywania informacji o kandydacie i wywiad kompetencyjny:
– rodzaje wywiadów kwalifikacyjnych,
– wywiad kompetencyjny,
– struktura i sposób prowadzenia wywiadu zawodowego i kompetencyjnego,
– techniki prowadzenia wywiadów,
– trudne aspekty rozmowy rekrutacyjnej:
• autoprezentacja i prezentacja stanowiska pracy,
• w jaki sposób rozmawiać o pieniądzach? (elastyczność i promowanie organizacji).
7. Analiza typowych błędów i „niefrasobliwości” w procesie rekrutacji i selekcji:
- kluczowe błędy, oceny,
- błędy jakim podlegam – analiza osobistych błędów i znalezienie sposobów zapobiegania im.
8. Wybór właściwego kandydata na stanowisko:
– najlepszy z kandydatów, czy najlepszy w odniesieniu do wstępnych oczekiwań (profilu)?
– jak podjąć decyzję? – metody jakościowe i ilościowe.
Koszt uczestnictwa:
– jednej osoby 1390 zł + 23% VAT,
– dwóch i więcej osób 1290 zł/os +23% VAT.
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia. VAT nie jest doliczany jeśli szkolenie finansowane jest co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia
Godziny zajęć: 9:30 – 16:30
Miejsce zajęć: centrum w/w miast
Informacje:
Anna Niedziółka
tel. (022) 208 28 45, fax (022) 211 20 90
Wyślij e-mail