Wyślij e-mail
Terminy
28 08 2014 - 29 08 2014 - Warszawa
16 09 2014 - 17 09 2014 - Poznań
16 10 2014 - 17 10 2014 - Warszawa
16 10 2014 - 17 10 2014 - Wrocław
Prowadzący
dr Joanna Mesjasz - doradca i trener realizujący projekty dla przedsiębiorstw, a także adiunkt w Katedrze Zarządzania Kadrami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, wykładowca psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie menedżerskie m. in. Dyrektora Personalnego GK Impel, Wiceprezes Zarządu ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju w TAN S.A, Członek Zarządu i Dyrektor Handlowy w Przedsiębiorstwie Przemysłu Spirytusowego POLMOS we Wrocławiu, Dyrektor ds. HORECA w Browarach OKOCIM i Browarach Dolnośląskich PIAST, Prezes Zarządu Hurtowni Alkoholi i Napoi BIS w Lublinie. Bogate doświadczenie w zarządzaniu administracją publiczną: Starszy Inspektor w Wydziale Polityki Regionalnej Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, Dyrektor Biura Regionalnej Izby Gospodarczej w Lublinie, Dyrektor Ośrodka Doradztwa Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. Trener kadr menedżerskiej w banku PKO SA, PKN Orlen, VW Motor Polska, KGHM, Elda Elektronic, Grupie Kapitałowej Impel. Coach trenerów kadry narodowej w grach zespołowych w projekcie realizowanym na zlecenie Ministerstwa Sportu. Wykładowca studiów podyplomowych dla menedżerów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, dla kadry oficerskiej Komendy Wojewódzkiej Policji, menedżerów personalnych na Akademii L. Koźmińskiego w Warszawie i studiów podyplomowych z psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim. Autorka ponad 50 publikacji naukowych i popularnonaukowych zarządzania organizacją i psychologii zarządzania.
dr Marcin Żółtak – trener, praktyk biznesu, konsultant w obszarze zarządzania zmianą, uczenia się organizacyjnego oraz zarządzania procesami. Karierę zawodową rozpoczął w Philips Lighting Poland jako specjalista ds szkoleń, potem specjalista ds szkoleń zagranicznych, ostatecznie menedżer personalny odpowiedzialny za zarządzanie personelem w 6 centrach logistyczno - produkcyjnych Stanowiska kierownicze w obszarze zarządzania rozwojem personelu i organizacji zajmował również w Auchan i Citibank. Ukończył Podyplomowe Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi w GFKAM, Podyplomowe Studium Zarządzania Zasobami Ludzkimi w WSB w Poznaniu oraz Podyplomowe Studium Prawa Pracy i Podyplomowe Studium Psychologii Zarządzania na UAM w Poznaniu. W pracy wykorzystuje podejście systemowe i holistyczne (ukończony kurs terapii systemowej WTTS) do projektowania i wdrażania zmian w organizacjach, które łączą zarówno technologię jak i działania pracowników (w trakcie kurs zarządzania i usprawniania procesów organizacyjnych BPM Green Belt). Był członkiem zespołów wdrażających zmiany w: Volvo Busses, Elektroskandia, Eurocash, BZ WBK, Pepco, Piotr i Paweł, PZU, Yes. Prowadził liczne warsztaty z zakresu zarządzania personelem, zarządzania zmianą, kultury organizacyjnej dla: TopFarm, MAN Star Truck & Buses, PZU, PKO, Millenium Bank, Henkel, WBK, Bridgestone, Castorama, Kingspan, Citibank, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Firma Oponiarska Dębica, Gerling i inne. Od 2008 pracuje również, jako coach w standardzie ICC. W pracy efektywnie wykorzystuje doradztwo, podejście projektowe, szkolenia, warsztaty, action learning.
Agnieszka Pilińska-Kępowicz – doświadczony trener, z wykształcenia psycholog - absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, posiada szereg certyfikatów trenerskich oraz ukończone podyplomowe studia w zakresie zarządzania oraz specjalistyczne trenerskie w obszarze umiejętności poznawczych. Przez wiele lat odpowiedzialna za kierowanie działami realizującymi politykę personalną (zawierającymi m.in. struktury odpowiedzialne za szkolenia) w zróżnicowanych strukturach organizacyjnych. W chwili obecnej zarządza sekcją HR w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. W portfelu trenera posiada szkolenia z zakresu szeroko rozumianego zarządzania zasobami ludzkimi (m.in. ocena i wartościowanie stanowisk pracy, procesy rekrutacyjne, implementacja polityki szkoleniowej, budowanie ścieżek rozwoju zawodowego) oraz umiejętności miękkich (m.in. z zakresu komunikacji, asertywności, zarządzania czasem i stresem oraz rozwiązywania konfliktów). Twórca wielu symulacyjnych gier strategicznych dla kadry kierowniczej sektora publicznego i prywatnego.
*Szkolenie będzie prowadził jeden dedykowany trener.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z praktycznym wykorzystaniem modeli kompetencyjnych służących rozwojowi firmy. Dzięki wdrożeniu modeli kompetencyjnych, organizacja może zyskać przewagę konkurencyjną na rynku, a jej pracownicy mogą rozwijać się w zgodzie ze swoimi predyspozycjami i potencjałem.
Celem szczegółowym szkolenia jest nabycie umiejętności z zakresu:
- budowania modeli kompetencyjnych,
- posługiwania się „językiem” kompetencji i postrzegania działań pracowników organizacji przez ich pryzmat,
- działania w obszarach poszczególnych procesach HR-owych w oparciu o modele kompetencyjne,
- wzmocnienia postawy Uczestników szkolenia w zakresie:
*systematycznego sięgania po najnowszą wiedzę i inspiracje,
*stymulowania rozwoju własnego i pracowników organizacji w oparciu o najnowsze trendy HR-owe.
Podczas szkolenia Uczestnicy będą budowali własny model kompetencji. Może to być model osobistego rozwoju lub model dla wybranego przez firmę stanowiska.
ADRESACI SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest do kierowników, managerów departamentów HR oraz starszych specjalistów ds. tworzenia i rozwoju polityki personalnej w organizacji.
METODYKA SZKOLENIA:
Szkolenie jest prowadzone w oparciu o metodologię Tadeusza Oleksyna, Małgorzaty Sidor Rządkowskiej, Steve Whiddett i Sarah Hollyforde, Michaela Armstronga (aspekt strategii organizacji i strategii Zarządzania Zasobami Ludzkimi). Szkolenie w warstwie praktycznej oparte jest o doświadczenia własne podczas pracy konsultanta w międzynarodowych korporacjach oraz małych i średnich przedsiębiorstwach.
Program
1. Znaczenie pojęcia „kompetencja”:
• Definicja kompetencji – kompetencja jako wypadkowa umiejętności, osobowości, motywacji i wiedzy.
• Rodzaje kompetencji – uniwersalne, specyficzne, osobiste, zawodowe, stanowiskowe.
• Modele kompetencyjne.
• Zastosowanie modeli kompetencyjnych.
2. Zarządzanie kompetencjami w organizacji:
• Kompetencje a wizja, misja i strategia organizacji.
• Istota zarządzania kompetencjami w organizacji.
• Zarządzanie kompetencjami w ujęciu systemowym.
• Korzyści dla organizacji i pracowników z zarządzania kompetencjami.
• Organizacja ucząca się w aspekcie rozwoju kompetencji jej pracowników
• Strategia HR-owa organizacji w odniesieniu do modeli kompetencyjnych.
3. Zastosowanie modeli w procesach hr-owych:
• Zastosowanie modeli w procesie rekrutacji i selekcji z uwzględnieniem metody Assessment Center.
• Zastosowanie modeli w procesie oceny efektywności pracy.
• Zastosowanie modeli w procesach szkoleń i rozwoju z uwzględnieniem metody Development Center.
• Zastosowanie modeli w procesie wynagradzania pracowników i szeregowania stanowisk.
4. Kompetencje w praktyce – część warsztatowa skoncentrowana na ćwiczeniu umiejętności budowania modeli kompetencyjnych w oparciu o realia zawodowe Uczestników szkolenia:
• Budowanie modeli kompetencyjnych - zasady, metody (wywiad, panel ekspercki, siatka cech, incydenty krytyczne), etapy.
• Budujemy własny organizacyjny model kompetencji.
• Wdrażanie modeli kompetencyjnych – zasady i etapy.
5. Zarządzanie własnymi kompetencjami:
• Zarządzanie własnym rozwojem w oparciu o model kompetencji.
• Zasady zarządzania własnymi kompetencjami.
• Korzyści z zarządzania własnym potencjałem w oparciu o model kompetencyjny.
Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 1490 zł + 23% VAT,
- dwóch i więcej osób 1390 zł/os +23% VAT.
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia
Godziny zajęć: 9:30 – 16:30
Miejsce zajęć:
- Warszawa - sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP
- Wrocław - w hotelu w centrum miasta
Informacje:
Anna Niedziółka
tel. (022) 208 28 45, fax (022) 211 20 90
Wyślij e-mail