Celem szkolenia jest rozwój kompetencji organizacyjnych i komunikacyjnych na stanowisku Asystentki w zakresie wykonywanych zadań, organizacji pracy przełożonego i funkcjonowania w organizacji.
• Nabycie praktycznych umiejętności organizacji pracy.
• Nabycie praktycznych umiejętności komunikacji z przełożonym i innymi pracownikami.
• Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie organizacji spotkań i podróży służbowych.
• Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania prezentacji.
• Poznanie dobrych praktyk pracy najlepszych Asystentek.
• Poznanie tajemnicy sukcesu najlepszych Asystentek.
• Omówienie trudnych sytuacji pojawiających się w pracy Asystentek i sposobów ich rozwiązywania.
„Asystentka poszukiwana” czyli ….
Pracodawcy na co dzień mają do czynienia z rekrutacją pracowników administracyjnych na stanowiska recepcyjne i asystenckie. Pomimo dużej ilości osób poszukujących pracy, z przykrością stwierdza się ogromny problem ze znalezieniem właściwych kandydatek. Od pań na stanowiskach asystentek oczekuje się: odpowiedniej aparycji i ubioru biznesowego, doskonałej komunikacji, rozumienia swojej roli, otwartości i chęci do pracy oraz umiejętności w zakresie podstawowej obsługi programów biurowych Office. Pomimo, iż w dzisiejszych czasach są to bardzo podstawowe wymagania, większość kandydatek niestety nie spełnia wszystkich tych kryteriów.
Program „Efektywna Asystentka” to kompendium praktycznych wskazówek i umiejętności, które powinna posiadać każda asystentka – świadoma konieczności doskonalenia swoich kompetencji zawodowych. Pierwszy dzień szkolenia „Tajemnice sukcesu najlepszych Asystentek” to zbiór najlepszych doświadczeń, przykładów i metod stosowanych w pracy asystentek. Pozwoli on każdej Uczestniczce zbudować swój profesjonalizm i poczuć się pewniej w zakresie swojej roli i funkcjonowania w organizacji oraz w kontaktach z szefem. Drugi dzień zajęć to umiejętności w zakresie poprawnej obsługi programów MS Office – prowadzenie kalendarza MS Outlook, organizacja spotkań, tworzenie prezentacji MS PowerPoint oraz protokołów i podsumowań spotkań. W ostatnim dniu zajęcia prowadzone są przy użyciu sprzętu komputerowego, w celu przećwiczenia omawianych zagadnień.
Wdrożenie programu szkoleniowego w życie pomoże każdej Uczestniczce podnieść kwalifikacje zawodowe i osobiste, zbudować precyzyjny wizerunek w kontaktach z szefem oraz otoczeniem biznesowym.
Ćwiczenia indywidualne i grupowe, dyskusja, projekcja filmu szkoleniowego, studium przypadku, odgrywanie scenek, sesje plakatowe, gry plus symulacje. Drugiego dnia zajęcia prowadzone są przy użyciu sprzętu komputerowego, w celu przećwiczenia omawianych zagadnień.
Szkolenie skierowane jest do asystentek personalnych, asystentek kadry zarządzającej oraz sekretarek z doświadczeniem , których praca polega na kontaktach z kluczowymi klientami.
1. Rozumienie swojej roli zawodowej:
• Wspieranie realizacji zadań szefa/pracowników.
• Organizacja pracy szefa/pracowników.
• Asystentka jako ważne ogniwo w komunikacji firmowej.
• Asystentka jako istotny nośnik zmian w firmie.
2. Tajemnica sukcesu super Asystentki:
• Dlaczego jedne asystentki są lepsze od innych?
• Cechy doskonałej asystentki.
• Doskonałe asystentki – analiza przykładów.
• Przykłady dobrych praktyk w pracy asystentki.
3. Zarządzanie czasem – metody i dobre praktyki.
4. Budowanie własnego wizerunku i autorytetu:
• Wygląd zewnętrzny.
• Sposób wysławiania się.
• Zachowania wpływające pozytywnie i negatywnie na odbiór naszej osoby.
• Budowanie własnego autorytetu.
5. Współpraca szef – asystentka:
• Każdy szef jest inny – zbadanie stylu pracy szefa i jego oczekiwań.
• Dostosowanie modelu współpracy.
• Ustalenie warunków współpracy.
• Komunikacja z szefem – przykłady i antyprzykłady.
• Omówienie trudnych przypadków i sytuacji, a także przykładów rozwiązań.
• Polityka prywatności.
• Ochrona szefa.
6. Komunikacja wewnętrzna:
• Asystentka jako kanał informacyjny w organizacji.
• Style komunikacji.
• Przekazywanie informacji do szefa i od szefa.
• Budowanie właściwych komunikatów – przykłady i antyprzykłady.
7. Komunikacja zewnętrzna:
• Budowanie „wizerunku” przez telefon.
• Odbieranie, przyjmowanie i przekazywanie informacji.
8. Trudne sytuacje w pracy Asystentki:
• Panowanie nad własnymi emocjami.
• Relacje interpersonalne, trudni pracownicy – jak sobie z nimi radzić?
• Wpadki, nieporozumienia, błędy – wytyczne postępowania.
9. Kalendarz Outlook – funkcjonalności i ich wykorzystanie:
• Zarządzanie czasem szefa.
• Organizacja spotkań w firmie.
• Zarządzanie swoim czasem.
• Zarządzenie zadaniami.
10. Prezentacja PowerPoint:
• Cechy dobrej prezentacji.
• Przygotowanie danych do prezentacji.
• Użyteczne funkcjonalności i triki.
• Przykłady ciekawych prezentacji.
11. Podróże służbowe:
• Planowanie podróży służbowych.
• Metody organizowania podróży służbowych.
• O czym należy pamiętać organizując wyjazd?
• Przykłady ciekawych rozwiązań usprawniających wyjazdy szefów i pracowników.
12. Organizacja spotkań i imprez – o czym należy pamiętać z jak się przygotować:
• Spotkania wewnętrzne firmowe.
• Imprezy firmowe.
13.Protokoły, notatki i podsumowania ze spotkań:
• Przykłady dokumentów.
• Przykłady ciekawych rozwiązań.
Koszt uczestnictwa:
– jednej osoby 1390 zł + 23% VAT,
– dwóch i więcej osób 1290 zł/os + 23% VAT.
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia. VAT nie jest doliczany jeśli szkolenie finansowane jest co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Godziny zajęć: 9:30 – 16:30
Miejsce zajęć:
– Warszawa – sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25
– Wrocław, Poznań – w hotelu w centrum miasta.
Informacje:
Anna Niedziółka
tel. (022) 208 28 45/26, fax (022) 211 20 90
Wyślij e-mail