Terminy
24 07 2014 - 25 07 2014 - Wrocław | Kod szkolenia: SOM 14618
24 07 2014 - 25 07 2014 - Warszawa | Kod szkolenia: SOM 14620
18 08 2014 - 19 08 2014 - Gdańsk | Kod szkolenia: SOM 14619
22 09 2014 - 23 09 2014 - Poznań | Kod szkolenia: SOM 14621
21 10 2014 - 22 10 2014 - Warszawa | Kod szkolenia: SOM 14622
Bądź kreatywny, przejmij stery i stwórz prawdziwą równowagę pomiędzy zadaniami biznesowymi a swoimi ograniczeniami. Zapoznaj się z nowoczesnymi technikami wspomagającymi zarządzanie bezcennym zasobem, jakim jest czas. Ten wielowymiarowy warsztat pozwala Tobie wyostrzyć percepcję, zwalczyć obiektywne przeszkody, które dotychczas stały na drodze w osiąganiu doskonałych wyników.
Nasz ekspert podzieli się z Tobą praktyczną wiedzą sprawdzoną w wielu skomplikowanych działaniach biznesowych. Warsztat wykracza poza powszechne stosowane schematy, które niekoniecznie sprawdzają się w coraz bardziej wymagających czasach.
Technika błyskawicznego zarządzanie czasem, którą prezentujemy jest optymalnych w użyciu zestawem ćwiczeń i narzędzi, które gwarantują pomoc, by finalnie wydobyć więcej z Twojego dnia. Warsztat jest skonfigurowany tak, aby umożliwić Ci nowe spojrzenie na sposób, w jaki wykorzystujesz Twój czas i co należy zmienić, aby osiągnąć lepsze wyniki.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest zwiększenie efektywności osobistej i produktywności organizacji.
Korzyści dla Uczestnika
-
Rozwinięcie umiejętności inspirowania do podejmowania wyzwań i zmian.
-
Umiejętność zarządzania ograniczeniami i priorytetami.
-
Wzrost efektywności m.in poprzez skuteczniejsze delegowanie.
-
Znalezienie harmonii między życiem osobistym i zawodowym.
-
Umiejętność planowania w kontekście produktywności.
-
Poznanie nowoczesnych technik oraz narzędzi IT wspierających zarządzanie czasem.
-
Umiejętność konfigurowania poczty elektronicznej wspierającej efektywne zarządzanie czasem.
-
Poznanie technik radzenia sobie z zaległymi wiadomościami.
-
Nabycie nowych umiejętności podczas symulacji, dzięki czemu będziesz miał możliwość wprowadzenia widocznych usprawnień.
Adresaci szkolenia
Menedżerowie średniego i wyższego szczebla organizacji, oraz osoby odczuwający silną potrzebę zmian w związku z odczuwanymi negatywnymi konsekwencjami życia w „niedoczasie”.
Metodyka szkolenia
Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera w zarządzaniu czasem i zespołami interdyscyplinarnymi. Podczas szkolenia będą wykorzystywane następujące techniki szkoleniowe:
-
prezentacja multimedialna, symulacje biznesowe, konsultacje indywidualne, studia przypadków, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
-
prezentacje aplikacji i systemów IT pozwalające osiągnąć lepsze wyniki pracy indywidualnej i grupowej.
Program
1. Właściwe definiowanie celów i ustalanie priorytetów – czyli jak unikać gaszenia „pożarów”:
-
Przegląd technik związanych z definiowaniem celów – największe bolączki kadry zarządzającej i członków zespołu.
-
Projekcja modelu osiągania celów: wizja, test, elastyczność – czyli jak wyznaczać swoje ograniczenia i możliwości.
-
Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda – wykorzystanie własnego potencjału wynikającego z wiedzy i umiejętności do delegowania zadań.
-
Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów, niby proste a jednak w praktyce zawodzi.
-
Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – naucz się wprowadzać zmiany, to się opłaci.
-
Sukces czym właściwie jest? – najpierw zrozum, potem działaj.
2. Efektywność osobista w zarządzaniu czasem – osiąganie pożądanych rezultatów, nie szybciej nie wolniej, ale na czas:
-
Cztery generacje zarządzania czasem – o co właściwie chodziło Eisenhauerowi i czemu to nie działa?
-
Zastosowanie zasady Pareto – 80% problemów samo się rozwiązuje, dla 20% problemów należy znaleźć czas – my powiemy jak to zrobić.
-
Prawo Parkinsona a zarządzanie czasem – im więcej czasu sobie dajesz na realizację zadań tym więcej go wykorzystujesz – to błąd.
-
Prawo Hofstadtera – bez tej wiedzy trudno zmienisz swoje nawyki.
-
Pozory bycia wiecznie zajętym – znajdź równowagę i maksymalizuj swoje korzyści.
3. Skuteczne planowanie działań a zarządzanie czasem:
-
Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej.
-
Dobra organizacja dnia – czynniki gwarantujące sukces zawodowy.
-
Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań – jak zarządzać wielozadaniowością i zmianą zasad?
-
Najlepsze praktyki w planowaniu zadań – jak nie dać się zaskoczyć naszym partnerom biznesowym?
-
Asertywność w zarządzaniu czasem – dlaczego tak trudno powiedzieć nie?
4. Walka z pożeraczami czasu – zestaw praktycznych wskazówek:
-
Najwięksi marnotrawcy czasu w organizacjach.
-
Techniki eliminowania marnotrawstwa czasu.
-
Główne dylematy w zarządzaniu czasem:
- zwlekanie, czyli odkładanie spraw na później,
- przeciążenie informacjami,
- zarządzanie przez „wyjątki”,
- wykonywanie kilku prac jednocześnie,
- perfekcjonizm w życiu biznesowym,
- samoorganizowanie,
- sprawne pisanie i czytanie tekstów, – na co zwracamy uwagę, a co pomijamy?
- efektywne telefonowanie – największa bolączka w świecie biznesowym,
- odpoczynek w czasie pracy – sztuka zdobycia dystansu do zadań.
-
Teoria buforów, jako metoda walki ze stratami czasu.
-
Synteza problemów dotyczących zarządzania czasem
5. Planowanie i organizowanie pracy z zastosowaniem poczty elektonicznej:
-
Tworzenie dedykowanych do potrzeb widoków zadań.
-
Tworzenie matrycy priorytetów Eisenhowera w MS Outlook’u.
-
Udostępnianie i synchronizacja kalendarzy – wspieranie pracy grupowej.
-
Odpowiedzi na zaproszenia – klucz do naszej efektywności.
-
Dodawanie i tworzenie grup dystrybucyjnych wg. ustalonych kryteriów.
-
System flagowania wiadomości – praca na rzecz ustalania priorytetów.
-
Wykorzystanie telefonów oraz urządzeń mobilnych do zarządzania czasem.
6. System zwiększania efektywności osobistej:
-
Proces zarządzania strumieniem czynności i aktywności biznesowych.
-
Eksploracja modelu procesowego wpływających zadań i ustalanie priorytetów.
-
Kroki do uzyskania bezstresowej efektywności przy uwzględnieniu takich miar jak: koszt, zakres, budżet, ryzyko, korzyści, jakość realizacji zadań.
7. Aplikacje mobilne wspomagające zarządzanie czasem i pracą grupową.
8. Podsumowanie warsztatu i wnioski końcowe.
Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa:
– jednej osoby 1390 zł + 23% VAT,
– dwóch i więcej osób 1290 zł/os + 23% VAT.
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia. VAT nie jest doliczany jeśli szkolenie finansowane jest co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat ukończenia szkolenia.
Godziny zajęć: 9:30 – 16:30
Miejsce zajęć:
– sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25 Warszawa lub w centrum w/w miast.
Informacje:
Anna Niedziółka
tel. (022) 208 28 45/26, fax (022) 211 20 90
Wyślij e-mail
Zapraszam serdecznie do kontaktu poprzez formularz.
Oddzwonię lub odpiszę niezwłocznie.