Wyślij e-mail
Termin
Prowadzący
Dr Joanna Mesjasz - doradca i trener realizujący projekty dla przedsiębiorstw, a także adiunkt w Katedrze Zarządzania Kadrami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, wykładowca psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie menedżerskie m. in. Dyrektora Personalnego GK Impel, Wiceprezes Zarządu ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju w TAN S.A, Członek Zarządu i Dyrektor Handlowy w Przedsiębiorstwie Przemysłu Spirytusowego POLMOS we Wrocławiu, Dyrektor ds. HORECA w Browarach OKOCIM i Browarach Dolnośląskich PIAST, Prezes Zarządu Hurtowni Alkoholi i Napoi BIS w Lublinie. Bogate doświadczenie w zarządzaniu administracją publiczną: Starszy Inspektor w Wydziale Polityki Regionalnej Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, Dyrektor Biura Regionalnej Izby Gospodarczej w Lublinie, Dyrektor Ośrodka Doradztwa Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. Trener kadr menedżerskiej w banku PKO SA, PKN Orlen, VW Motor Polska, KGHM, Elda Elektronic, Grupie Kapitałowej Impel. Coach trenerów kadry narodowej w grach zespołowych w projekcie realizowanym na zlecenie Ministerstwa Sportu. Wykładowca studiów podyplomowych dla menedżerów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, dla kadry oficerskiej Komendy Wojewódzkiej Policji, menedżerów personalnych na Akademii L. Koźmińskiego w Warszawie i studiów podyplomowych z psychologii zarządzania na Uniwersytecie Wrocławskim. Autorka ponad 50 publikacji naukowych i popularnonaukowych zarządzania organizacją i psychologii zarządzania.
Grzegorz J. Róziewicz – senior Trener/ Coach - praktyk biznesu posiadający 23 letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami ludzkimi od 25 osobowego zespołu po 100 tys. zatrudnionych pracowników Korporację. Doświadczenie zawodowe zdobywał w działach sprzedaży, obsługi Klienta oraz negocjacjach międzynarodowych. Już w czasie studiów otworzył własną Firmę usługowo – sprzedażową, był handlowcem w firmie brytyjskiej specjalizującej się w sprzedaży mikrokomputerów, zaczął zarządzać 25 osobowym zespołem Firmie aby mając 26 lat zostać Dyrektorem Handlowym – Zakładu mającego 130 placówek i liczącego 1300 osób. Mając 32 lata został Dyrektorem Zarządzającym całą siecią w Polsce – 8,5 tys. placówek - 100 tys. pracowników. Jako Dyrektor Handlowy Firmy logistyczno – kurierskiej tworzył od podstaw pion handlowy, na terenie całego kraju wraz ze strukturami regionalnymi (podległych 10 Kierowników Regionalnych) i 100 PH. Był Dyrektorem w Poczcie Polskiej – restrukturyzując tą instytucję i wprowadzając nowe usługi jak list i paczka priorytetowa, poczta hybrydowa bądź znaczek spersonalizowany. Jako Menadżer Biura Marketingu TVP odpowiadał również za przygotowanie i wdrożenie Strategii Marketingowej dla zasobów Telewizji Polskiej S.A. Ukończył Uniwersytet Warszawski na Wydziale Prawa – specjalizując się w postępowaniu adhezyjnym (czyli powództwie cywilnym w procesie karnym) oraz zarządzanie i marketing na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest również doktorantem – ukończone studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego w zakresie restrukturyzacji przedsiębiorstw. W Polsce doświadczenie trenerskie zdobył jako Dyrektor Merytoryczny Obszaru Przywództwa i Rozwoju Menedżerskiego Instytutu Rozwoju Biznesu oraz jako Dyrektor Generalny Europejskiego Centrum Szkoleń, Doradztwa i Konsultingu. Uzyskał certyfikaty: Trener Biznesu / Coach; INTERNATIONAL EDUCATION SOCIETY LONDON – “IMROVING MANAGEMENT SKILLS” oraz Certyfikat Konsultanta Rozwoju Organizacyjnego – uprawnienia do stosowania metodologii Advisio „Competence Navigator” – wspomagając rozwój organizacyjny przedsiębiorstw. Współpracował jako Trener / Coach z największymi firmami szkoleniowymi w Polsce. W ciągu 8 letniej zawodowej pracy trenerskiej zrealizował ponad 1 200 dni szkoleniowych.
Włodzimierz Świątek - trener biznesu, coach i konsultant. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie trenerskie w prowadzeniu programów coachingowych i szkoleniowych z zakresu umiejętności miękkich. Przez 12 lat był wykładowcą akademickim na: Wydziale Psychologii SWPS w Warszawie, Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Warsaw Executive MBA (Minnesota University i SGH). Uczestniczył w wielu szkoleniach trenerskich w Polsce i innych krajach (m.in. w USA, Szwajcarii, Anglii). Ukończył międzynarodowe szkolenie dla trenerów i facylitatorów „The Role of The Facilitator” (Lancaster University & Impact Dtg., Anglia, 2005) oraz uzyskał tytuł Practitioner Coach Diploma w Noble Manhattan Coaching (Anglia, Oxford) i posiada akredytację International Institute of Coching I.I.C. Uzyskał także status Mentor Coacha w Noble Manhattan Coaching Poland. Jest twórcą i liderem nowatorskiego programu doradczo-szkoleniowego „Budowanie sukcesu na silnych stronach”, który z powodzeniem został zrealizowany dla wielu firm, organizacji i osób indywidualnych. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń z zakresu m.in. budowania i rozwoju zespołów, zarządzania zespołem, skutecznego przywództwa (kobiet i mężczyzn), rozwijania kompetencji menedżerskich, komunikacji i asertywności, zarządzania sobą w czasie, sztuki prezentacji i wystąpień publicznych, sztuki facylitacji i pracy z grupami, kreatywności i innowacyjności, zarządzania zmianą oraz executive i team coachingu.
*Szkolenie będzie prowadził jeden dedykowany trener.
Cel szkolenia
Badanie Instytutu Gallupa potwierdziło, że emocje mają znaczenie w codziennych kontaktach członków zespołu. Pozbawieni silnej więzi z menedżerem pracownicy tracą motywację i poddają się uczuciu rezygnacji. Emocjonalny klimat panujący w zespole może być odpowiedzialny za 30% jego wydajności. Znakomite zespoły cechuje poczucie misji i zdolność do wykorzystania talentu, każdego z członków grupy. Umiejętność zarządzania zespołem począwszy od doboru jego członków, poprzez stawianie celów, motywowanie ocenianie i korygowanie, stała się w czasach współczesnych niezbędną składową kompetencji menedżerskich.
Program
1. Czym jest kierowanie?:
Cele zarządzania.
Proces zarządzania.
Rola kierownika.
Kompetencje kierownika.
Wpływ zmian na zarządzanie.
2. Podejmowanie decyzji menadżerskich:
Charakterystyka procesu decyzyjnego.
Sposoby podejmowania decyzji.
Techniki wspomagające podejmowanie decyzji.
3. Komunikacja w procesie kierowania:
Skuteczna komunikacja co to takiego?
Techniki przełamywania barier komunikacyjnych.
Narzędzia wywierania wpływu.
Asertywność i obrona przed manipulacją.
4. Motywowanie pracowników:
Teorie motywacji i ich zastosowanie w praktyce kierowania.
Narzędzia motywowania.
Budowanie zaangażowania i zaufania a motywowanie.
5. Rozwiązywanie konfliktów:
Istota konfliktu.
Przebieg konfliktu.
Koło konfliktów Moore’a.
Emocje a eskalacja konfliktów.
Style i techniki kierowania sytuacją konfliktową.
6. Delegowanie:
Zalety delegowania.
Kiedy delegować?
Jak delegować?
Co delegować?
Delegowanie zadań a delegowanie uprawnień.
Proces „uprawniania”.
7. Zarządzanie zmianami:
Rodzaje zmian.
Proces zmian.
W jaki sposób zmieniają się ludzie a w jaki cała organizacja?
Różne podejścia do zarządzania zmianami.
Agenci zmiany a sukces w procesie.
8. Kontrolowanie:
Kontrola, kiedy i dlaczego?
Kontrolowanie nakładów i wyników.
Budowanie i wybieranie wskaźników oraz ich wykorzystanie w procesie kontroli.
Systemy kontroli.
Zarządzanie zgodne z „zasadą wyjątków”.
Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa:
-jednej osoby 1390 zł + 23% VAT
-dwóch i więcej osób 1290 zł/os + 23% VAT
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, wydanie certyfikatu ukończenia szkolenia.
Godziny zajęć: 9:30 – 16:30 (2 dni 14 godzin)
Miejsce zajęć: własna sala szkoleniowa Akademii Biznesu MDDP lub centrum biznesowe w hotelu w/w miast.
(informacja dotycząca dokładnego miejsca zajęć zostanie wysłana Państwu wraz z potwierdzeniem uczestnictwa na ok. 6 dni przed terminem szkolenia)