Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji marketingowych w internecie. Przedsiębiorstwa wydają duże kwoty aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Tworzenie pozytywnego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych zabiegów z zakresu PR. Fani zgromadzeni wokół firmowego fanpage'a biorą udział w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają dostęp do promocji i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie imienia i nazwiska autora. Kolejną oznaką zwiększenia działań marketingowych w internecie, jest współpraca przedsiębiorstw ze znanymi blogerami, którzy piszą recenzje produktów w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wkroczył także na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najlepsze z nich wstawiane są płatne, kilkusekundowe reklamy, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest potajemne zachwalanie usług firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie informacyjne wchodzą w coraz to nowe obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.