Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem akcji marketingowych w internecie. Firmy wydają duże pieniądze aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z zakresu PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a uczestniczą w konkursach, głosują w sondach, a także mają dostęp do promocji i zajawek najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej firmy czują, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem zwiększenia akcji promocyjnych w sieci, jest współpraca firm ze popularnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co spory wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wkroczył również na popularny serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najlepsze z nich wstawiane są płatne, kilkusekundowe reklamy, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem oglądania. Szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli marki. Ich celem jest ciche zachwalanie produktów marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie IT wkraczają w coraz to nowe sfery funkcjonowania firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.