Od paru lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań promocyjnych w internecie. Firmy przeznaczają duże środki aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Tworzenie pozytywnego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z zakresu PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a startują w konkursach, głosowaniach, a także mają akces do promocji i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki czują, że ich zdanie jest ważne. Komentarze pod wpisami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa pokazywanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem poszerzenia akcji marketingowych w sieci, jest współpraca marek ze popularnymi, którzy pisząopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co spory wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wszedł także na znany portal youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najlepsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe reklamy, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem oglądania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez pracowników firmy. Ich celem jest potajemne zachwalanie produktów przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe obszary funkcjonowania firmy, cyfryzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.