Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań marketingowych w internecie. Przedsiębiorstwa wydają duże pieniądze aby tworzyć marketing IT , głównie na portalach społecznościowych. Tworzenie pozytywnego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych zabiegów z obszaru PR. Fani zebrani wokół firmowego fanpage'a uczestniczą w konkursach, głosują w sondach, a także mają akces do zniżek i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej firmy czują, że ich opinia jest ważna. Opinie pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ pokazywanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem poszerzenia akcji marketingowych w sieci, jest współpraca firm ze znanymi blogerami, którzy sporządzająopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wszedł także na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem oglądania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników marki. Ich celem jest potajemne reklamowanie produktów marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.