Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań marketingowych w internecie. Firmy przeznaczają coraz większe środki aby rozwijać marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych zabiegów z zakresu PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a biorą udział w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają dostęp do promocji i zajawek najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Opinie pod wpisami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa pokazywanie danych autora. Kolejnym znakiem poszerzenia akcji promocyjnych w sieci, jest współpraca marek ze sławnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wszedł również na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem oglądania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez pracowników firmy. Ich celem jest ciche reklamowanie produktów przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wkraczają w coraz to nowe sfery działalności przedsiębiorstwa, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.