Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań marketingowych w internecie. Przedsiębiorstwa wydają ogromne kwoty aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych zabiegów z obszaru PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a startują w konkursach, głosowaniach, a także mają akces do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Opinie pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa pokazywanie danych autora. Kolejnym znakiem poszerzenia działań promocyjnych w sieci, jest współpraca marek ze sławnymi, którzy pisząopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co spory wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył także na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem odtwarzania. Szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez pracowników przedsiębiorstwa. Ich celem jest ciche reklamowanie usług firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe obszary funkcjonowania firmy, cyfryzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.