Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji promocyjnych w sieci. Przedsiębiorstwa przeznaczają coraz większe pieniądze aby rozwijać marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z obszaru PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a uczestniczą w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają akces do zniżek i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod notkami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie imienia i nazwiska autora. Kolejną oznaką zwiększenia akcji promocyjnych w internecie, jest współpraca marek ze sławnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył również na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najlepsze z nich wstawiane są płatne, krótkie reklamy, które trzeba obejrzeć przed startem oglądania. Szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli firmy. Ich celem jest ciche zachwalanie usług firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie informacyjne wchodzą w coraz to nowe sfery działalności przedsiębiorstwa, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.