Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań promocyjnych w sieci. Firmy wydają ogromne pieniądze aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Tworzenie pozytywnego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych zabiegów z zakresu PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a biorą udział w konkursach z nagrodami, głosują w sondach, a także mają akces do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki czują, że ich opinia jest ważna. Opinie pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie danych autora. Kolejnym znakiem poszerzenia działań marketingowych w sieci, jest współpraca przedsiębiorstw ze popularnymi, którzy piszą recenzje produktów w przestępny sposób. Zwiększa to wiarygodność produktu w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wszedł również na znany portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem oglądania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli marki. Ich zadaniem jest ciche reklamowanie usług przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie informacyjne wchodzą w coraz to nowe obszary funkcjonowania firmy, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.