Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji promocyjnych w sieci. Przedsiębiorstwa wydają ogromne środki aby tworzyć marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z zakresu PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a uczestniczą w konkursach, głosują w sondach, a także mają akces do zniżek i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej marki mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie danych autora. Kolejną oznaką poszerzenia akcji promocyjnych w sieci, jest współpraca firm ze sławnymi, którzy piszą recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wkroczył także na popularny serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najpopularniejsze z nich nakładane są płatne, krótkie reklamy, które trzeba obejrzeć przed startem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników przedsiębiorstwa. Ich celem jest ciche zachwalanie produktów firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe obszary działalności przedsiębiorstwa, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.