Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem akcji promocyjnych w internecie. Przedsiębiorstwa wydają ogromne pieniądze aby tworzyć marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych zabiegów z obszaru PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a biorą udział w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają dostęp do zniżek i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki czują, że ich zdanie jest ważne. Komentarze pod notkami firmowymi są na dosyć wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa pokazywanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem zwiększenia akcji marketingowych w internecie, jest współpraca firm ze popularnymi, którzy pisząopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do przedsiębiorstwa w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył również na popularny serwis youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najlepsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed startem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest ciche zachwalanie produktów przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe sfery działalności firmy, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.