Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem akcji marketingowych w sieci. Przedsiębiorstwa przeznaczają duże kwoty aby rozwijać marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z zakresu PR. Fani zgromadzeni wokół firmowego fanpage'a biorą udział w konkursach z nagrodami, głosują w sondach, a także mają akces do zniżek i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Opinie pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem poszerzenia działań marketingowych w sieci, jest współpraca przedsiębiorstw ze sławnymi, którzy pisząopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył także na znany portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, kilkusekundowe reklamy, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem odtwarzania. Szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli przedsiębiorstwa. Ich zadaniem jest potajemne zachwalanie usług przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe sfery funkcjonowania firmy, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.