Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań promocyjnych w sieci. Firmy przeznaczają coraz większe środki aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych działań z zakresu PR. Fani zgromadzeni wokół firmowego fanpage'a biorą udział w konkursach, głosują w sondach, a także mają akces do zniżek i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej marki czują, że ich zdanie jest ważne. Komentarze pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie danych autora. Kolejną oznaką poszerzenia działań marketingowych w sieci, jest współpraca marek ze popularnymi, którzy piszą recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wszedł również na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najlepsze z nich nakładane są płatne, kilkusekundowe reklamy, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli firmy. Ich zadaniem jest ciche zachwalanie produktów przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe obszary działalności przedsiębiorstwa, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.