Od paru lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań promocyjnych w sieci. Przedsiębiorstwa wydają duże kwoty aby rozwijać marketing IT , głównie na portalach społecznościowych. Tworzenie pozytywnego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych zabiegów z zakresu PR. Fani zebrani wokół firmowego fanpage'a uczestniczą w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają akces do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Opinie pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie danych autora. Kolejną oznaką zwiększenia działań promocyjnych w sieci, jest współpraca marek ze popularnymi, którzy pisząopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to wiarygodność przedsiębiorstwa w oczach czytelników, na co spory wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wszedł również na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli marki. Ich zadaniem jest potajemne reklamowanie produktów marki na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie informacyjne wchodzą w coraz to nowe sfery działalności przedsiębiorstwa, cyfryzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.