Czego potrzebujemy do programowania w assemblerze - Potrzebny nam kompilator np. MASM od Microsoftu, program do pisania tekstu i debugger. Jednakże wygodnie jest korzystać z rozbudowanego środowiska VisualStudio 2008, które zawiera wszystko, a nawet więcej niż potrzebujemy na nasze skromne wymagania. Wypada teraz napisać dlaczego Assembler? Dużo osób zapewne już słyszało, że programy pisane w Assemblerze znane są z tego, że są małe i szybkie. Są takie , ponieważ mają taki kod, jaki stworzymy, a nie taki jak kompilator przełoży, nie posiadają również niepotrzebnych bibliotek. Programując za pomocą Assemblera programista assembler poznać może jak działa procesor, w jaki sposób program jest stworzony i inne rzeczy o których nie wie programator na przykład Javy. Wobec tego każdy dbający o reputację programista baz danych jest zobowiązany zgłębić co najmniej podstawy Assemblera. Do pisania programów w Assemblerze nieodzowna będzie zapewne wiedza o dwóch dodatkowych systemach liczbowych (prócz dziesiętnego) takich jak binarny, szesnastkowy. Opiszemy teraz w skrócie te dwa systemy: • binarny (dwójkowy): podstawą systemu są dwie cyfry: 0 i 1. W tym systemie działa komputer. Jest w tym programie zapisywany kod programu, • szesnastkowy (heksadecymalny): fundamentem systemu są cyfry od 0 do 9 i litery A-F (w sumie 16 znaków). Jest to wszystko na temat systemów, jeśli ktoś chce może przeczytać co nie co więcej o nich, a także nauczyć się je ręcznie kalkulować. Jednak pisząc programy szybciej i bardziej komfortowo jest kalkulować systemy przy pomocy kalkulatora.