Czego potrzebujemy do programowania w assemblerze - Potrzebny nam kompilator np. MASM od MS, program do pisania tekstu oraz debugger. Jednakże dobrze jest skorzystać z rozbudowanego programu VisualStudio 2008, które obejmuje wszystko, a nawet więcej aniżeli potrzebujemy na nasze niewielkie wymagania. Wypada teraz napisać dlaczego Assembler? Dużo ludzi pewnie już zdążyło się dowiedzieć, że programy pisane w języku Assembler znane są z tego, że są małe i szybkie. Posiadają takie cechy , ponieważ mają taki kod, jaki stworzymy, nie natomiast taki jak kompilator przetłumaczy, nie posiadają również niepotrzebnych bibliotek. Pisząc program za pomocą Assemblera programista assembler pozna jak funkcjonuje procesor, w jaki sposób program jest zbudowany i szereg innych rzeczy o których nie wie programator na przykład Javy. Dlatego każdy dbający o reputację programista baz danych powinien poznać co najmniej podstawy Assemblera. Do programowania w Assemblerze przydatna będzie na pewno wiedza o dwóch dodatkowych systemach liczbowych (oprócz dziesiętnego) tj. dwójkowy, szesnastkowy. Opiszę teraz w skrócie te dwa systemy: • binarny (dwójkowy): fundamentem systemu są dwie cyfry: 0 i 1. W tym systemie działa komputer. Jest w nim rejestrowany kod programu, • szesnastkowy (heksadecymalny): fundamentem systemu są cyfry 0-9 i litery od A do F (w sumie 16 znaków). Jest to wszystko w temacie systemów, jak ktoś chce może przeczytać co nie co więcej o nich, a zarazem nauczyć się je ręcznie kalkulować. Jednak programując szybciej i wygodniej jest kalkulować systemy za pomocą kalkulatora.