Czego potrzebujemy do programowania w assemblerze - Potrzebny nam kompilator np. MASM od Microsoftu, edytor tekstu i debugger. Jednakże dobrze jest skorzystać z wielofunkcyjnego programu VisualStudio 2008, które obejmuje praktycznie wszystko, a nawet więcej niż potrzebujemy na nasze niewielkie wymagania. Wypada teraz napisać dlaczego Assembler? Wiele osób pewnie już zdążyło się dowiedzieć, że programy napisane w języku Assembler znane są z tego, że są niewielkie i szybkie. Są takie , ponieważ mają taki kod, jaki zrobimy, a nie taki jak kompilator przełoży, nie posiadają również niepotrzebnych bibliotek. Programując w Assemblerze programista assembler pozna jak działa procesor, w jaki sposób program jest zbudowany i szereg innych rzeczy o których nie wie programator na przykład Javy. Dlatego każdy dbający o reputację programista baz danych jest zobowiązany zgłębić co najmniej fundamenty Assemblera. Do pisania programów w Assemblerze niezbędna będzie zapewne wiedza o dwóch dodatkowych systemach liczbowych (prócz dziesiętnego) tj. binarny, heksadecymalny. Opiszę teraz krótko te dwa systemy: • binarny (dwójkowy): fundamentem systemu są dwie cyfry: 0 i 1. W tym systemie działa komputer. Jest w tym programie rejestrowany kod programu, • szesnastkowy (heksadecymalny): podstawą systemu są cyfry od 0 do 9 oraz litery od A do F (w sumie 16 znaków). Jest to wszystko w temacie systemów, jak ktoś wyraża chęć może przeczytać coś więcej o nich, a także nauczyć się je ręcznie kalkulować. Jednakowoż programując szybciej i bardziej komfortowo jest przeliczać systemy przy pomocy kalkulatora.