Od kilku lat mamy do czynienia z ogromnym wzrostem działań marketingowych w sieci. Firmy wydają ogromne pieniądze aby rozwijać marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z zakresu PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a startują w konkursach, głosują w sondach, a także mają akces do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy czują, że ich opinia jest ważna. Opinie pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa wyświetlanie imienia i nazwiska autora. Kolejną oznaką zwiększenia działań promocyjnych w internecie, jest współpraca firm ze znanymi blogerami, którzy piszą recenzje produktów w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do marki w oczach czytelników, na co spory wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wkroczył również na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, kilkusekundowe filmy promocyjne, które trzeba obejrzeć przed rozpoczęciem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli marki. Ich celem jest ciche reklamowanie usług przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.