Od kilku lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem akcji marketingowych w sieci. Firmy przeznaczają duże pieniądze aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z obszaru PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a biorą udział w konkursach, głosują w sondach, a także mają akces do zniżek i zapowiedzi najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej marki mają wrażenie, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ pokazywanie imienia i nazwiska autora. Kolejnym znakiem poszerzenia działań marketingowych w sieci, jest współpraca firm ze popularnymi, którzy pisząopinie o produktach w przestępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wkroczył również na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najlepsze z nich nakładane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba zobaczyć przed startem oglądania. Szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli firmy. Ich celem jest potajemne reklamowanie usług przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to rzetelne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie informacyjne wchodzą w coraz to nowe obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, cyfryzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.