Od kilku lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań promocyjnych w sieci. Firmy przeznaczają ogromne kwoty aby rozwijać marketing IT , głównie na serwisach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z obszaru PR. Fani zgromadzeni wokół korporacyjnego fanpage'a startują w konkursach, głosują w sondach, a także mają akces do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej marki mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa wyświetlanie danych autora. Kolejną oznaką zwiększenia akcji marketingowych w internecie, jest współpraca marek ze znanymi blogerami, którzy piszą recenzje produktów w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do marki w oczach czytelników, na co spory wpływ ma renoma blogera. Marketing IT wszedł także na znany portal youtube, gdzie użytkownicy udostępniają swoje filmy. Na najpopularniejsze z nich wstawiane są płatne, krótkie filmy promocyjne, które trzeba obejrzeć przed startem odtwarzania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez pracowników marki. Ich celem jest potajemne reklamowanie usług firmy na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie IT wchodzą w coraz to nowe obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.