Od kilku lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem działań marketingowych w internecie. Firmy wydają ogromne pieniądze aby rozwijać marketing IT , zwłaszcza na serwisach społecznościowych. Tworzenie przyjaznego wizerunku firmy na facebook'u stało się jednym ze skuteczniejszych działań z obszaru PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a biorą udział w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają dostęp do promocji i zapowiedzi najnowszych produktów. Fani chętnie dzielą się swoimi uwagami na temat danej marki mają wrażenie, że ich opinia jest ważna. Komentarze pod wpisami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co ma wpływ wyświetlanie danych autora. Kolejną oznaką zwiększenia działań promocyjnych w sieci, jest współpraca marek ze popularnymi, którzy sporządzająopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to zaufanie do produktu w oczach czytelników, na co spory wpływ ma zaufanie do blogera. Marketing IT wszedł także na popularny portal youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najlepsze z nich wstawiane są płatne, krótkie reklamy, które trzeba obejrzeć przed startem oglądania. Bardzo szybko rozwija się też marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli marki. Ich celem jest ciche reklamowanie produktów przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie skojarzył podstępu. Technologie informacyjne wkraczają w coraz to nowe obszary działalności firmy, informatyzacji podlegają coraz to nowe działy. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.