Od kilku lat mamy do czynienia z niewiarygodnym wzrostem akcji marketingowych w internecie. Firmy wydają coraz większe kwoty aby tworzyć marketing IT , zwłaszcza na portalach społecznościowych. Kreowanie przyjaznego wizerunku marki na facebook'u stało się jednym ze efektywniejszych zabiegów z obszaru PR. Fani zebrani wokół korporacyjnego fanpage'a biorą udział w konkursach z nagrodami, głosowaniach, a także mają dostęp do zniżek i zajawek najnowszych produktów. Facbookowicze chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami na temat danej firmy mają wrażenie, że ich zdanie jest ważne. Opinie pod notkami firmowymi są na wysokim poziomie kultury osobistej, na co wpływa pokazywanie imienia i nazwiska autora. Kolejną oznaką zwiększenia akcji marketingowych w internecie, jest współpraca firm ze znanymi blogerami, którzy pisząopinie o produktach w łatwo dostępny sposób. Zwiększa to wiarygodność marki w oczach czytelników, na co znaczny wpływ ma szacunek czytelnika do blogera. Marketing IT wkroczył również na znany serwis youtube, gdzie użytkownicy dzielą się swoimi filmami. Na najlepsze z nich wstawiane są płatne, kilkusekundowe reklamy, które trzeba zobaczyć przed rozpoczęciem oglądania. Bardzo szybko rozwija się również marketing szeptany, uprawiany przez przedstawicieli firmy. Ich celem jest potajemne zachwalanie usług przedsiębiorstwa na forach dyskusyjnych w taki sposób, aby było to wiarygodne i nikt nie wykrył podstępu. Technologie informacyjne wchodzą w coraz to nowe obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa, informatyzacji podlegają coraz to nowe dziedziny. Marketing It czy konsulting IT to tylko niektóre z przykładów.